شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید رشد معاملات سهام بانکی پیش از برگزاری مجامع
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

 

افزایش نرخ سود بانکی در حالی با موافقت شفاهی رییس کل بانک مرکزی همراه شده که تفاوت حدود یک تا سه درصدی رقم منابع و مصارف بانک ها، سودآوری آنها را تحت تأثیر گذاشته است.

مدرس مؤسسه علوم بانکداری ایران با بیان این مطالب در گفتگو با خبرنگاربورس نیوز اظهار داشت: باید در این شرایط دید سیستم بانکی کشور در کنار رشد نرخ سود سپرده ها تا چه حد آزاد می شود تا در اثر برآیند این عوامل با زیان مواجه نگردد. البته روند معاملات سهام بانک ها نظر به اینکه این امر هنوز مصوب و عملیاتی نشده، ممکن است پیش از فصل برگزاری مجامع آنها رو به بهبود گذارد، بطوریکه با توجه به اینکه بانک ها در شرایط کنونی در حال تهیه و تدوین گزارش های نهایی عملکردی و ارایه تراز نامه های مالی هستند، انتظار می رود تا زمان برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام تا حدی رشد قیمت سهام خود را تجربه کنند.

شعبانی افزود: آنچه در این مقطع زمانی اهمیت دارد، این است که این نوسان قیمت ها چندان نشان دهنده رونق در معاملات سهام آنها نیست و تا زمانی که سایه تحریم های بین المللی از سر بانک مرکزی و کل بانک های کشور برداشته نشود، نمی توان انتظار حرکتی پایدار و جدی را از سهام آنها داشت. از این رو به نظر می رسد نوسان های مقطعی بانک ها پس از تقسیم سود سالیانه آنها دوباره به حالت تعادلی و رکودی قبلی خود باز گردد.

این کارشناس علوم بانکی تعیین تکلیف نرخ سود سپرده ها، عدم تعیین نرخ های دستوری و نیز روشن شدن وضعیت کلان اقتصادی کشور را از دیگر مواردی عنوان کرد که می تواند در شفافیت هرچه بیشتر روند معاملات سهام این گروه در آینده مؤثر واقع شود.

وی پیرامون اثرات ناشی از تصویب دلار 2450 تومانی و نفت 95 دلاری در بودجه سال 92 کشور در کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه مجلس گفت: آنچه از ابتدای سال جاری تاکنون در بازار سرمایه رخ داده، برخلاف روندی است که در معاملات اولین ماه سال های گذشته دیده می شد و عدم تحقق این پیش بینی ها در فروردین ماه 92 را می توان ناشی از بلاتکلیفی بورس تحت تأثیر عدم روشن شدن متغیرهای مهمی همچون دلار تاکنون دانست. چراکه نگرانی از تحقق درآمدهای ارزی، دولت را در دستیابی به اهداف آتی خود طی سال جاری با تردید مواجه کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اثرات و نتایج ناشی از عدم تحقق درآمدهای ارزی دولت را می توان در قیمت آتی دلار منعکس دانست، بطوریکه این احتمال وجود دارد تا پیامدهای این وضعیت طی یک ماه آتی بر قیمت ارز نمود پیدا کند.

شعبانی در ارزیابی خود از محدوده قیمتی دلار با توجه به شرایط مطرح شده گفت: روند قیمتی دلار طی ماه های آینده بستگی زیادی به عملکرد بانک مرکزی دارد، بطوریکه ممکن است بهای این ارز تا سقف قیمتی قبلی مهار شود. اما تجربه نشان داده هرچه بازار را محدودتر کنیم، قیمت های واقعی در آینده ای نزدیک خودنمایی می کند.

مدرس مؤسسه علوم بانکداری ایران در بیان شرایط آینده بورس با توجه به وضعیت سایر متغیرهای اقتصادی کنونی افزود: تا زمانی که این اوضاع بر اقتصاد کشور حاکم است، نوسان قیمتی پایداری که بایستی طبق روال هر ساله در سهام شرکت ها مشاهده شود، با توجه به نزدیک شدن به فصل برگزاری مجامع آنها به چشم نمی خورد.

وی افزود: حتی هلدینگ خلیج فارس نیز نتوانست با ورود خود نشان دهنده این امر باشد که بازار سرمایه کشش و قدرت پذیرش سهام جدید در خود را دارد. حال آنکه نزدیک به یک سال از بحث عرضه این سهم در بورس می گذرد، اما عدم موفقیت فروش آن در آخرین روز سال گذشته و عدم استقبال پرشور در عرضه مجدد آن در هفته قبل، از بلاتکلیفی اقتصاد ایران حکایت دارد.

شعبانی در خاتمه با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی بورس رونق هر ساله خود را ندارد، اظهار داشت: باید منتظر ماند و دید که آیا دولت آینده بر تقویت تولید و صنایع فعال کشور اهتمام می ورزد و آیا می تواند ابزارهایی را برای بهبود وضعیت صنایع تولیدی و راهکارهایی جهت برون رفت از این شرایط ارایه کند تا پس از آن بتوان با توجه به محدودیت هایی که در برخی موارد برای گروه های مختلف در نظر گرفته شده، برای بورس پیش بینی دقیقی داشت.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا