شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید استقبال سرمایه گذاران از اوراق اجاره نفت پارس
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

 

 

1040 میلیارد ریال اوراق اجاره شرکت نفت پارس با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار از روز شنبه 7 اردیبهشت ماه جاری به مدت پنج روز کاری پذیره نویسی خود را آغاز می کند.

مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امین با اعلام این خبر در گفتگو با بورس نیوز اظهار داشت: پذیره نویسی 1040 میلیارد ریال اوراق اجاره به مبلغ اسمی هر ورقه یک میلیون ریال در حالی در بازار سوم فرابورس آغاز می شود که شرکت تأمین سرمایه امین تعهد پذیره نویسی و بازار گردانی آن را بر عهده دارد.

علی سنگینیان افزود: اوراق اجاره نفت پارس با نرخ سود 20 درصد سالانه به مدت چهار سال با پرداخت سود هر سه ماه یکبار منتشر شده و از شنبه 7 اردیبهشت ماه جاری به مدت پنج روز کاری پذیره نویسی می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این اوراق اجاره همانند سایر اوراق ضامن سودآوری دارد، گفت: برای اوراق اجاره نفت پارس دو ضامن سودآوری در نظر گرفته شده و بانک های سرمایه و رفاه کارگران ضمانت آن را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: با توجه به حضور دو ضامن بانکی و نیز بررسی و ارزیابی ریسک این اوراق توسط سازمان بورس و شرکت تأمین سرمایه امین، می توان گفت سرمایه گذاری در اوراق مذکور برای سرمایه گذاران به طور کامل بدون ریسک است.

وی در ارزیابی خود پیرامون استقبال از این اوراق عنوان کرد: با اطمینان از دریافت مجوز پذیره نویسی اوراق مذکور از سوی سازمان بورس، مراحل مربوط به بازاریابی آن در شرکت تأمین سرمایه امین اجرایی شد و وجود شبکه گسترده مشتریان، این امکان را فراهم می کند تا با استقبال سرمایه گذاران، فروش اوراق اجاره نفت پارس پیش از اتمام دوره پذیره نویسی اتمام یابد.

مدیر عامل شرکت تأمین سرمایه امین ادامه داد: پس از اتمام این فرآیند می توان با بازگشایی نماد معاملاتی اوراق مذکور، معاملات دسته دوم آن را در بازار سوم فرابورس آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه ضمانت نقدشوندگی و عملیات بازارگردانی آن نیز توسط مجموعه تأمین سرمایه امین انجام می شود، اظهار داشت: فعالان بازار سهام نسبت به شرکت نفت پارس به عنوان یک مجموعه بورسی پرسابقه و فعال در صنعتی پرپتانسیل شناخت لازم را دارا بوده و برهمین اساس "شنفت" از این قابلیت برخوردار است تا بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق انتشار اوراق صکوک تأمین کند.

سنگینیان افزود: در اختیارداشتن منابع حاصل از انتشار این اوراق برای مدت 4 سال، این امکان را برای شرکت نفت پارس فراهم می آورد تا از منابع مالی حاصل از آن برای تکمیل پروژه های در دست اجرا بهره برده و سایر نیازهای مالی خود را پوشش دهد.

وی یکی دیگر از ویژگی های اوراق اجاره نفت پارس را اینچنین عنوان کرد: برای فروش قبل از سررسید اوراق اجاره "شنفت" نرخ جریمه در نظر گرفته نشده و با توجه به حضور بازارگردان در فرابورس، مشکلی از بابت نقدشوندگی برای آن وجود ندارد. از این رو می تواند به سرمایه گذار این اختیار را ارایه کند تا افراد بدون دغدغه منابع مالی کوتاه مدت خود را در این ابزار سرمایه گذاری نمایند.

سنگینیان در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: هرچند در شرایطی که بانک ها به صورت روز شمار نرخ سودی نزدیک به اوراق مشارکت و اجاره را پرداخت کرده و نرخ تورم نیز بالاتر از میزان سود این اوراق است، شاید فروش آن با سود 20 درصد چندان راحت نباشد، اما با توجه به بسته خدماتی متنوعی که شرکت تأمین سرمایه امین در اختیار مشتریان خود می گذارد، امیدواریم فروش کامل 1040 میلیارد ریال اوراق اجاره نفت پارس طی مهلت پذیره نویسی صورت پذیرد.

 


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا