شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید بورس در 10 اردیبهشت 92
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 

 

شاخص بورس امروز سه شنبه 92،2،10 با 801 واحد رشد به رقم 44069 واحدرسید. گفتنی است نمادهای "شبریز"،"شبندر" و "شپنا" امروز بیشترین تأثیر را در رشد شاخص داشتند و همانطور که می دانید امروز به جز پالایش نفت تبریز، نمادهای پالایش نفت تهران و شیراز نیز بازگشایی شدند که جملگی با رشد قیمت و استقبال بالای فعالان بازارسرمایه مواجه شدند. پالایشگاهی نفت تهران نیز امروز با معامله کمتر از یک میلیون سهم رشد 677 درصدی قیمت را به ثبت رساند که به این ترتیب آن دسته از سهامداران بورسی که این سهم را در پرتفوی خود ذخیره کرده بودند روز رویایی را تجربه کردند. گفتنی است نمادهایی که از گروه پالایشگاهی امروز بازگشایی شدند گزارش بسیار مناسبی را ارائه نموده بودند که انتظار می رود از روز آتی نیز بتواند روند صعودی خود را در روال طبیعی بازار ادامه دهند.

به گزارش نمابورس فارغ از هیاهوی بورس در روز جاری سایر گروه ها نیز مانند فلزی ها، معدنی ها و حتی پتروشیمی ها نیز عمدتاً در درصدهای مثبت مورد معامله قرارگرفتند . در این گروه نیز همچنان وجه تقاضا بر عرضه غلبه دارد. در گروه پتروشیمی نیز "فارس" نیز همچنان با صف خرید بالای 100 میلیون مواجه است که به این ترتیب این نماد وارد گروه معاملاتی شد. سایر نمادهای گروه پتروشیمی نیز با صف خرید به کار خود پایان دادند.

به گزارش نمابورس در گروه خدمات مهندسی و به صورت واضح شاهد ایجاد تعادل در نماد مپنا بودیم . گفتنی است مپنا در روزهای گذشته با تحرکات برخی از حقیقی و حقوقی ها به مدد شایعات توانسته بود رشد قیمت را تجربه نمایند اما باید توجه داشت در مجموع اوضاع صنعت پیمانکاری در کشور به دلیل افت پروژه ها و بدهی هایی که همچنان در پرداخت آن از سوی دولت ابهام وجود دارد ، خوب نیست.

نماد مخابرات نیز که در روزهای گذشته با رشد قیمت مواجه شدند بود. در روز جاری با افت قیمت به کار خود پایان داد توجه داشته باشید افت بسیاری از اینگونه نمادها که تعدادشان نیز در مقطع فعلی کم نیست به دلیل توجه بیش از حد یا همان هیاهوی در گروه پتروشیمی و پالایشگاهی است . البته رشد این گروه نیز کاملاً طبیعی و بر مبنای تحلیل های بنیادی است. به نظر می رسد نقدینگی در بوررس باید بیشتر شود تا رشد همه گروه ها متقارن گردد.

گفتنی است بانکی ها و خودرو یی ها نیز همچنان تمایل به رشد از خودنشان می دهند اما حرکت آنها بسیار آهسته می باشد که این آهستگی در گروه بانکی ملموس تر است. برخی از مقامات گروه بانکی از عدم تغییر در نرخ سود سپرده های بانکی خبر داده اند.

گروه قندی و دارویی نیز امروز افت دست جمعی را تجربه کردند. درپایان گفتنی است بیش از 364 سهم در بورس و 40 میلیون سهم در فرابورس مودر معامله قرار گرفت. بیشترین حجم معالات نیز به نمادهای پالایش نفت بندرعباس ، مپنا و "وپترو" اختصاص یافت.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا