شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید نشست گروه بیست علاوه بر تروریسم به معضلات جهانی اقتصاد نیز پرداخت
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


نشست گروه بیست اقتصاد بزرگ دنیا موسوم به «گروه بیست» در آنتالیای ترکیه علاوه بر حملات تروریستی در پاریس به مشکلات و معضلات جهانی اقتصاد نیز اختصاص داشت. ایلدفونزو گواخاردو، وزیر اقتصاد مکزیک در پاسخ به این سئوال که آیا نشست گروه بیست می تواند در حل مشکلات اقتصادی در دنیا نقش ایفا کند می گوید: «هدف اصلی گروه بیست رسیدن به نرخ دو درصدی رشد جهانی اقتصاد است. اما تا زمانی که تمام کشورها با یکدیگر برای تدوین سیاستهای اقتصادی تلاش نکنند به این مهم دست نمی یابیم. یکی از معیارهای مهم اعمال اصلاحات اساسی در کشورهاست.» کلودیا روئیز مسیو، وزیر امور خارجه مکزیک به خبرنگار اعزامی یورونیوز به این نشست گفت: «امسال ترکیه رییس اجلاس، اولویت را به سرمایه گذاری و اصلاحات داده بود. سایر رهبران به مسائل دیگری از جمله یکپارچه سازی پرداختند، که با استراتژی که اقتصاد های برتر دنیا درباره جوانان، زنان و قدرتهای نوظهور اقتصادی به مرحله اجرا درمی آورند ارتباط مستقیم دارد.» اجلاس دو روزه گروه بیست روز دوشنبه به کار خود پایان داد.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

هفته گذشته قیمت نفت خام دوباره سقوط کرد و افت هفتگی هشت درصدی را به ثبت رساند. این میزان بیشترین مقدار کاهش هفتگی قیمت طلای سیاه طی هشت ماه گذشته بوده است. جمعه گذشته قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت از ۴۴ دلار و ۴۷ سنت به ۴۰ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت نفت خام برنت هم به کمتر از ۴۵ دلار برای هر بشکه رسید.عوامل متعددی در کاهش قیمت نفت نقش داشته است از جمله اینکه ذخایر نفت خام ایالات متحده آمریکا طی هفت هفته متوالی افزایش یافته است. آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده است که امسال به دلیل زمستان متعادل در آمریکا و اروپا، انباشت جهانی ذخایر نفت همچنان بالا خواهد ماند که در این صورت قیمت نفت در بازار به روند نزولی اش ادامه خواهد داد.از سوی دیگر، انتشار آمار و ارقام اقتصادی پایین در چین که بزرگترین واردکننده نفت خام است به سقوط قیمت نفت منجر شده است. میزان تولید ناخالص داخلی این کشور زیر ۷ درصد گزارش می شود. میزان رشد اقتصادی در اروپا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی هم ۳ دهم درصد اعلام شده است. در حالیکه انتظار می رفت رشد اقتصادی منطقه پولی یوور برای این فصل دستکم ۴ دهم درصد باشد.از سوی دیگر بازارهای جهانی هم با کاهش ارزش سهام خود روبرو بودند. ارزش سهام در بازار بورس نیویورک در آخر هفته گذشته افت چشمگیری داشت.در بازارهای خاورمیانه هم وضع به همین منوال بود. ارزش سهام در بازار بورس قاهره به پایین ترین حد خود از دسامبر ۲۰۱۳ میلادی رسید و روز یکشنبه ۱۵ نوامبر با افت ۴.۱۸ صدم درصدی روبرو شد. به همین ترتیب، شاخص سهام در بازار بورس دوبی و عربستان سعودی هم به ترتیب در همین روز ( ۱۵ نوامبر) ۳.۵۹ درصد و ۲.۸۵ درصد افت داشت.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

اکثر بازارهای بورس اروپایی در اولین روز کار خود پس از حملات تروریستی در پاریس از خود مقاومت نشان دادند.ارزش سهام در بازار بورس پاریس در حالی که انتظار می رفت با کاهش شدیدی روبرو شود تنها ۰.۰۸ درصد افت داشته است. در عین حال در این بازار بورس ارزش سهام بخش هتلداری و کمپانی هواپیمایی ایرفرانس با افت شدیدی همراه بوده است. بسیاری از مسافران از پرواز به مقصد پاریس منصرف شده اند.رابرت هالور، کارشناس و تحلیلگر «بادربانک» آلمان گفت: «اتفاقی که در فرانسه افتاد سقوط بازارهای بورس را در پی نخواهد داشت. این نوع از وقایع تاثیر محدودی بر روی مبادلات بورسی خواهد داشت. در وقایع و حملات یازدهم سپتامبر در نیویورک نیز شاهد این موضوع بودیم. متاسفانه ما به حملات تروریستی عادت کرده ایم. اما اعتقاد دارم تاثیر این حملات تنها در کوتاه مدت خواهد بود.»در سایر بازارهای بورس اروپایی، از جمله در بازار بورس لندن ارزش سهام افزایشی معادل ۰.۴۶ درصد داشته است، این در حالی است که شاخص سهام در بازار بورس فراکفورت رونق ۰.۰۵ درصدی به خود دیده است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

کمپانی رولز رویس در آخرین پیش بینی ها میزان افت سود خود در سال ۲۰۱۶ را ۶۵۰ میلیون پوند ارزیابی کرده است. پیشتر در ماه ژوئیه سال جاری این میزان از افت ۳۰۰ میلیون پوند اعلام شده بود. فعالیت بخش تولید راکتورهای هواپیمای این کمپانی بریتانیایی با افت پیش بینی شده است. همچنین میزان تقاضا برای قطعات و لوازم یدکی ساخت رولز رویس نیز پایین آمده است. این امور تاثیر مستقیمی بر روی میزان سوددهی این شرکت خواهند داشت. کاهش میزان سود سهام رولز رویس نیز نتیجه این تحولات منفی خواهد بود. انتشار این اخبار ارزش سهام این شرکت را در اواسط کار بازار بورس لندن به شدت کاهش داده است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

آژانس بین المللی انرژی با انتشار گزارشی اعلام کرده در ماه اکتبر تولید جهانی نفت خام از مرز ۹۷ میلیون بشکه در روز گذشته است. براساس ارزیابی های این آژانس این میزان از تولید نسبت به یک سال گذشته ۲ میلیون بشکه در روز بیشتر است. آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند با این آهنگ، عرضه نفت همچنان روندی صعودی داشته باشد و در بلند مدت همچنان عدم توازن بین عرضه و تقاضا بر بازار حکم فرما باشد. کاهش میزان تقاضا در دنیا و تولید بالای کشورهای غیر عضو اوپک از جمله مهمترین دلایل عرضه بالای نفت است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

آخرین ارزیابی ها از رشد اقتصادی در حوزه پولی یورو نشان می دهد آهنگ رشد این منطقه در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ همچنان کند است. در این زمان در بین کشورهای حوزه پولی یورو آهنگ رشد اقتصادی فرانسه شتاب گرفته است. اما در آلمان، تنها عضو حوزه پولی یورو که در دوران بحران اقتصادی، با چالش جدی مواجه نشد، سرعت رشد اقتصادی پایین آمده است. رسوایی که در حال حاضر شرکت خودروسازی فولکس واگن با آن درگیر است می تواند بر روی بخش صنعت آلمان – از جمله نقاط قوت اقتصاد این کشور – تاثیر بسیار منفی بر جای گذارد. در حالی که اقتصاد آلمان نسبت به سه ماهه دوم سال ۰.۳ افت داشته و میزان تولید ناخالص داخلی یونان روندی منفی به خود گرفته است، اقتصاد فرانسه رشدی معادل ۰.۳ درصد به خود دیده است. میانگین رشد اقتصادی منطقه پولی یورو نیز ۰.۳ درصد گزارش می شود. نیک پارسونز، کارشناس بانک ملی استرالیا می گوید: «در سه ماهه سوم سال با کندی روند رشد اقتصادی مواجه هستیم که این روند در اوایل سه ماهه آخر سال نیز ادامه خواهد داشت. اگر حجم صادرات آلمان و یا میزان سفارشات برای کارخانه ها را بررسی کنیم می بینیم بیلان تیره و تاری داریم.» درجا زدن اقتصاد حوزه پولی یورو پیش بینی ایجاد تغییر و تحول در سیاستهای پولی حمایتی بانک مرکزی اروپا را مطرح کرده است. در این راستا ماریو دراگی، رییس این نهاد از بررسی سیاست پولی نهاد تحت امرش در نشست ماه دسامبر سال جاری خبر داد. نیک پارسونز در ادامه می گوید: «بانک مرکزی اروپا سه سلاح در اختیار دارد که می تواند از آنها استفاده کند. این نهاد می تواند نرخ بهره خود را تغییر دهد، در میزان بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی تحول ایجاد کند و مدت زمان اجرای این برنامه را تغییر دهد. فکر نمی کنم از نهایت ظرفیت این اهرمها استفاده شود. زیرا این نهاد نمی خواهد تمام مهمات تحت اختیار خود را تمام کند.» کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند برنامه بانک مرکزی اروپا برای بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی از ۶۰ میلیارد به ۸۰ میلیارد یورو افزایش یابد.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

 

دانلود تحلیل تکنیکال هفته چهل و چهارم

دانلود تحلیل تکنیکال هفته چهل و چهارم

کلیک کنید

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

بهترین جفت ارزهای هفته چهل و چهارم

بهترین جفت ارزهای هفته چهل و چهارم

The best currency pairs of The Forty-Four week

CADJPY - GBPCHF

GBPCAD - EURAUD

EURCAD - EURGBP

EURUSD - NZDCAD

GBPJPY - GBPUSD

USDCAD - USDCHF

USDJPY

 

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا در پایان نشست روز پنجشنبه خود در مالت اعلام کردند که در نشست ماه دسامبر خود، درباره ایجاد تغییر و تحول در سیاستهای پولی این نهاد به منظور حمایت بیشتر از اوضاع اقتصادی منطقه پولی یورو تصمیم خواهند گرفت. ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا ضمن تصریح این موضوع که این بانک برای تقویت اوضاع اقتصادی منطقه و کنترل نرخ تورم آمادگی استفاده از همه اهرمهای سیاست پولی خود را دارد از احتمال کاهش نرخ بهره این نهاد در نشست آینده خبر داد. وی در در جریان یک کنفرانس خبری گفت: «در حالی که میزان تقاضا در داخل منطقه پولی یورو به روند رو به رشد خود باز می گردد، نگرانی هایی درباره چشم انداز رشد قدرتهای نوظهور اقتصادی، تاثیر تحول بازارهای مالی بر روی رشد و نرخ تورم همچنین تاثیر بازار مواد اولیه بر روی اقتصاد به چشم می خورد.» مهار روند نزولی نرخ تورم در حوزه پولی یورو از جمله مهمترین اهداف بانک مرکزی اروپاست. این نهاد برای سرعت بخشیدن به آهنگ رشد اقتصادی منطقه پولی یورو تلاش دارد نرخ تورم را به رقم ۲ درصد برساند. برای رسیدن به این مهم تدابیر حمایتی از جمله بازخرید ماهانه اوراق قرضه دولتی تا سقف ۶۰ میلیارد یورو و یا کاهش نرخ بهره این نهاد به رقم ۰.۰۵ درصد در دستور کار قرار گرفته است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

نرخ تورم در چین روندی نزولی دارد و از ۱.۶ درصد در ماه سپتامبر سال جاری به ۱.۳ درصد در ماه اکتبر تنزل یافته است. کاهش قیمت مواد اولیه در بازار و پایین بودن سطح تقاضا در کاهش شدید نرخ تورم در این کشور نقش داشته است. این نرخ تورم با هدف از پیش تعیین شده دولت چین یعنی رسیدن به نرخ ۳ درصدی فاصله زیادی دارد. روند نزولی نرخ تورم بیش از پیش اقتصاد چین را مورد تهدید قرار داده است. کندی روند رشد اقتصادی چین، موسسه اعتبارسنجی مودی را به واکنش واداشته است. این موسسه نسبت به کندی آهنگ رشد جهانی اقتصاد در آینده نزدیک بدنبال افت اوضاع اقتصادی چین هشدار داده است. پیش بینی می شود رشد تولید ناخالص داخلی چین تا پایان سال ۲۰۱۵ به رقم ۶.۹ درصد برسد. این پایین ترین میزان رشد اقتصادی این کشور طی سالهای اخیر است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی می کند تا پیش از سال ۲۰۲۰ میلادی قیمت نفت در بازار معاملات نفتی به رقم ۸۰ دلار در ازای هر بشکه نرسد. این آژانس در ارزیابی های خود اعلام کرده رشد میزان تقاضا برای طلای سیاه تا سال ۲۰۲۰ به رقم سالانه حدود ۹۰۰ هزار بشکه در روز می رسد. سازمان اوپک و در راس آن عربستان سعودی برای از دست ندادن سهم خود در بازار و مقابله با تولید نفت شیل ایالات متحده آمریکا، حجم تولید نفت خود را کاهش نداده است. امری که تعادل بین عرضه و تقاضای نفت در بازار را به هم زده است. قیمت نفت از اواسط سال ۲۰۱۴ تا کنون بیش از ۵۰ درصد ارزان تر شده است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبت به پیش بینی های خود درباره رشد جهانی اقتصاد تجدیدنظر کرده و در آخرین ارزیابی ها اعلام داشته که میزان رشد نسبت به پیش بینی های قبلی کمتر خواهد بود. بنا به ارزیابی جدید، رشد جهانی اقتصاد تا پایان سال ۲۰۱۵ به رقم ۲.۹ درصد می رسد. رشد اقتصادی ایالات متحده آمریکا ۲.۴ درصد و حوزه پولی یورو ۱.۵ درصد خواهد بود. در سال ۲۰۱۶ رشد جهانی اقتصاد ۳.۳ درصد ارزیابی شده است. اقتصاد آمریکا تنها ۰.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد خواهد داشت و میزان رشد اقتصادی حوزه پولی یورو ۱.۸ درصد پیش بینی شده است. سازمان همکاری اقتصادی و توسعه اعتقاد دارد رشد مبادلات تجاری بازرگانی در دنیا از سال ۲۰۱۴ روندی نزولی به خود گرفته است. کشور چین دومین اقتصاد برتر دنیا نقش مهمی را در این روند ایفا می کند. براساس پیش بینی های این سازمان، رشد اقتصادی چین روندی نزولی خواهد داشت و از ۶.۸ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۶.۲ درصد در سال ۲۰۱۷ تنزل می یابد. تغییر مدل اقتصادی چین از اقتصاد متکی به بخش صنعت و سرمایه گذاری به مصرف داخلی و بخش خدمات، بر میزان تقاضا در دنیا تاثیر منفی گذاشته است. کشورهای صادرکننده بیشتر از سایرین متاثر از تبعات منفی این روند هستند.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

هفته گذشته در روز معروف به «سوپر پنجشنبه» نشست بانک مرکزی بریتانیا برگزار شد و انتظار می رفت مارک کارنی، مدیر بانک خبرهای خوشی درباره تغییر نرخ بهره بدهد. اما علیرغم آمار و ارقام خوبی که اخیرا در باره اقتصاد بریتانیا منتشر شده است گفته های او لحن محتاطانه داشت، بنابراین امیدهای سرمایه گذاران رنگ باخت. در روز “سوپر پنجشنبه” ( پنجم ماه نوامبر) معلوم شد که “بانک آف انگلند” عجله ای برای افزایش نرخ بهره ندارد. از این نشست چنین برمی آید که این نهاد می خواهد سیاستهای خرید سهام و اوراق قرضه را ادامه دهد و حتی اگر لازم باشد نرخ بهره را کاهش دهد. بانک آف انگلند پیش بینی خود را تغییر داده است و برای رشد اقتصادی و تورم نرخ کمتری را تخمین می زند. در نشست این نهاد همچنین به این نکته اشاره شد که هدف نرخ ۲ درصدی تورم شاید در سال ۲۰۱۷ تحقق پیدا کند اما در سال ۲۰۱۶ چنین نخواهد شد. مارک کارنی، مدیر بانک آف انگلند گفت: « انتظار می رود سهم بریتانیا در آهنگ رشد اقتصاد جهانی کمتر از آن چیزی باشد که در ماه اوت انتظار می رفت. از سوی دیگر به احتمال کند شدن ناگهانی اقتصاد چین و اقتصاد بازارهای نوظهور خطر کاهش بیشتر این نرخ وجود دارد. زیرا میزان بدهی در این اقتصادها زیاد است و خطر خروج سرمایه وجود دارد.» پس از این اظهارات و تضعیف امید به افزایش نرخ بهره، ارزش پوند بریتانیا در برابر ارزهای مهم دیگر حدود یک درصد کاهش یافت.

 

 

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ادامه مطلب...
ارسال توسط شایان دیبا

دانلود تحلیل تکنیکال هفته چهل و سوم

کلیک کنید

pasword : www.shayanbourse.ir

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

بهترین جفت ارزهای هفته چهل و سوم

بهترین جفت ارزهای هفته چهل و سوم

The best currency pairs of The Forty-third week

USDCAD - NZDUSD

USDJPY - AUDJPY

AUDUSD - GBPUSD

GBPSGD - GBPCAD

EURUSD

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

براساس آخرین آمارها، نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر سال جاری به پایین ترین حد خود طی ۷ سال اخیر رسیده است. میزان اشتغالزایی در این کشور نیز بالاتر از انتظارات گزارش شده است. اقتصاد آمریکا در ماه سپتامبر تنها ۱۳۷ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده بود. این میزان از اشتغالزایی در ماه اکتبر به رقم ۲۷۱ هزار فرصت شغلی رسیده است. نرخ بیکاری نیز به ۵ درصد جمعیت فعال این کشور تنزل یافته است. در بخشهای ارائه خدمات به شرکتها و موسسات همچنین در بخش بیمه بهداشتی درمانی بیشترین میزان اشتغالزایی ثبت شده است. این آمار می تواند سیاستگذاران بانک مرکزی ایالات متحده را برای افزایش نرخ بهره این نهاد ترغیب کند. کمیته سیاست پولی بدنبال نشانه هایی است که از قوت گرفتن و ظرفیت بالای اقتصاد کشور حکایت کند تا بتواند در سیاست پولی خود تحول ایجاد کند.

 

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

سود شرکت خودروسازی تویوتا بین ماههای ژوئیه تا سپتامبر سال جاری ۲۶ درصد افزایش یافته و به رقم ۶ میلیارد و ۲۷۰ میلیون یورو رسیده است. کاهش ارزش ین و اجرای برنامه های صرفه جویی اقتصادی در بالارفتن سود این شرکت ژاپنی نقش مهی داشته اند. علیرغم این بیلان مالی مثبت، تویوتا پیش بینی می کند حجم سالانه فروش خودرواش با افت همراه باشد. دلیل این موضوع تردید نسبت به بازار خودروی قدرتهای نوظهور اقتصادی گزارش شده است. تویوتا طی نه ماهه اول سال جاری میلادی حدود ۷.۵ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

میزان سفارشات برای بخش صنعت آلمان در ماه سپتامبر سال جاری با افتی معادل ۱.۷ درصد نسبت به ماه اوت مواجه شده است. این آمار برای کارشناسان که رشد میزان سفارشات را پیش بینی می کردند غافلگیرکننده بوده است. این برای سومین ماه پیاپی است که میزان سفارشات بخش صنعتی با افت همراه است. کاهش سرمایه گذاری ها در آلمان در پایین آمدن آمار مربوط به سفارشات بخش صنعت تاثیرگذار بوده است. افت حجم صادرات این کشور از جمله تبعات منفی این روند پیش بینی شده است. تجارت خارجی موتور اقتصادی آلمان محسوب می شود.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

آهنگ رشد اقتصادی در حوزه پولی یورو حداقل تا سال ۲۰۱۷ کند خواهد بود. کمیسیون اروپا در آخرین آماری که منتشر کرده رشد اقتصادی این منطقه را تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی ۱.۶ درصد پیش بینی کرده است. در سال ۲۰۱۶ این میزان از رشد ۱.۸ درصد و در سال پس از آن ۱.۹ درصد خواهد بود.کندی روند رشد جهانی اقتصاد و ضعیف بودن بنیه اقتصادی قدرتهای نوظهور عوامل کند کننده آهنگ رشد اقتصادی حوزه پولی یورو معرفی شده است.پی یر موسکوویسی، کمیسر کمیسیون اروپا در امور اقتصادی، مالی، مالیات و گمرک درباره رشد اقتصادی حوزه پولی یورو گفت: «اوضاع اقتصادی بهبود یافته و این روند در سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ ادامه خواهد داشت. اگر چه موتورهای رشد اقتصادی این منطقه با فصول قبل تفاوت دارند.»از سوی دیگر باید سقوط شدید قیمت نفت و سوخت در بازار یعنی عامل مهم کاهش شدید نرخ تورم در این منطقه را نیز به نگرانی های کمیسیون اروپا افزود. این نهاد پیش بینی می کند نرخ تورم از ۰.۱ درصد در سال جاری میلادی به ۱ درصد در سال ۲۰۱۶ برسد و در نهایت این نرخ در سال پس از آن ۱.۶ درصد ارزیابی شده است. این روند رشد نرخ تورم بازهم از هدف این نهاد یعنی رسیدن به نرخ تورم ۲ درصدی فاصله دارد.پی یر موسکوویسی در ادامه درباره نرخ تورم و بیکاری در حوزه پولی یورو می گوید: «پایین بودن قیمتها به بهبود اوضاع اقتصادی کمک کرده و این وضعیت تا سال ۲۰۱۶ نیز ادامه خواهد داشت. شرایط بازار کار بهتر خواهد شد و روند نزولی نرخ بیکاری ادامه خواهد یافت. با این وجود در برخی کشورها این نرخ بالا می ماند.»پیش بینی می شود تا پایان سال ۲۰۱۵ نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو به رقم ۱۱ درصد جمعیت فعال این منطقه برسد. در سال پس از آن این نرخ افت ۰.۴ درصدی خواهد داشت و در نهایت در سال ۲۰۱۷ به رقم ۱۰.۳ درصد کاهش خواهد یافت.آخرین ارزیابی ها نسبت به نرخ تورم لزوم دخالت بیشتر بانک مرکزی اروپا با ایجاد تحول در سیاست پولی خود را بیش از پیش پررنگ کرده است. عدم دستیابی به اهداف کمیسیون اروپا و این نهاد در زمینه نرخ تورم می تواند اعتماد را از سرمایه گذاران سلب کند.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

شاخصهای بخش ساخت و ساز و تولید در حوزه پولی یورو در ماه اکتبر سال جاری رشد کندی داشته است. شاخص موسسه مالی و مطالعات اقتصادی مارکیت از این فعالیتها به رقم ۵۲.۳ واحد رسیده که نسبت به ماه سپتامبر تنها ۰.۳ واحد افزایش دارد. این آمار نشان می دهد تدابیر حمایتی بانک مرکزی اروپا برای تقویت بنیه اقتصادی حوزه پولی یورو و سرعت بخشدین به رشد فعالیتهای اقتصادی این منطقه تاثیر مورد انتظار را نداشته است. شرکتهای فعال در این منطقه برای افزایش بازدهی به کاهش قیمتهای محصولات خود روی آورده اند.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

عدم تغییر نرخ بهره فدرال رزرو چه تاثیری بر معاملات ارز در بازار خواهد داشت؟

بانک مرکزی آمریکا در ماه اکتبر هم تغییری در نرخ بهره اش نداد. این اقدام سبب شگفتی سرمایه گذاران شده است. اینک تمام چشمها به نتیجه جلسه ماه دسامبر این نهاد دوخته شده است. کارگزاران بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده اند که تغییر و تحولات بازارهای جهانی در تصمیم گیری شان تاثیری نخواهد داشت. به این ترتیب فرض افزایش نرخ بهره این نهاد تقویت می شود. عدم تغییر سیاستهای پولی بانکهای مرکزی جهانی بر روند معاملات ارز در بازارهای جهان و خاورمیانه تاثیر گذاشته است، این تاثیر بویژه در بانک مرکزی ژاپن و زلاند نو بیشتر محسوس است و باعث شده این بانکهای مرکزی در اتخاذ محرکهای اقتصادی جدید دست نگه دارند.

 

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ادامه مطلب...
ارسال توسط شایان دیبا

بهترین جفت ارزهای هفته

بهترین جفت ارزهای هفته چهل و دوم

The best currency pairs of The Forty-Two week

AUDCAD - AUDUSD

USDCAD - NZDUSD

EURCAD - EURGBP

EURNZD - EURUSD

AUDNZD - CADCHF

GBPJPY - NZDCHF

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

داده های موسسه آمار اتحادیه اروپا، «یوروستات» نشان می دهد نرخ تورم در حوزه پولی یورو در ماه اکتبر سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۴ تغییری نکرده و صفر اعلام شده است. این آمار نشان می دهد نرخ تورم از روند منفی خود در ماه سپتامبر خارج شده است. در حالی که قیمت مواد غذایی ۱.۵ درصد رشد داشته و قیمتها در بخش خدمات نیز ۱.۳ درصد افزایش یافته، افت شدید قیمت سوخت و انرژی معادل ۸.۷ درصد در عدم بالارفتن نرخ تورم در منطقه نقش مهمی را ایفا کرده است. از سوی دیگر نرخ بیکاری در حوزه پولی یورو در ماه سپتامبر سال جاری کاهش یافته و به رقم ۱۰.۸ درصد جمعیت فعال این منطقه رسیده است. این نرخ بیکاری نسبت به ماه اوت سال جاری ۰.۱ درصد کاهش داشته است. یونان بالاترین میزان بیکاری در حوزه پولی یورو را به خود اختصاص داده است. نرخ بیکاری در این کشور به رقم ۲۵ درصد جمعیت فعال آن رسیده و پس از این کشور اسپانیا با ۲۱.۶ درصد در ردیف دوم قرار گرفته است. اما در آلمان تنها ۴.۵ درصد جمعیت فعال این کشور دچار معضل بیکاری است که بهترین آمار منطقه محسوب می شود. بانک مرکزی اروپا بیم آنرا دارد سقوط قیمت نفت در بازار و کندی آهنگ رشد اقتصادی چین در تداوم روند نزولی نرخ تورم در منطقه و در نتیجه گرفتاری به تورم منفی تاثیر مستقیمی گذارد. در این شرایط ایجاد تغییر و تحول در سیاستهای پولی این نهاد از جمله کاهش مجدد نرخ بهره آن دور از انتظار نیست.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

سیاستگذاران بانک مرکزی ژاپن در پایان نشست روز جمعه کمیته سیاست پولی این نهاد در تدابیر حمایتی خود تغییری ایجاد نکردند. با این تصمیم در میزان خرید اوراق قرضه دولتی که تا سقف ۶۰۰ میلیارد یورو برای ۱۲ ماه پیش بینی شده تغییری ایجاد نخواهد شد. هدف اصلی اجرای چنین طرحی مبارزه با نرخ تورم منفی در کشور است. هاروهیکو کورودا، رییس بانک مرکزی ژاپن در این رابطه گفت: «در پیش بینی های قبلی زمان رسیدن به هدف ۲ درصدی نرخ تورم در شش ماهه اول سال ۲۰۱۶ اعلام شده بود. اما این مهم در شش ماهه دوم میسر می شود. دلیل این موضوع کاهش قیمت ها در بخش انرژی است.» مدتهاست نرخ تورم منفی مهمترین معضل اقتصادی ژاپن محسوب می شود. علاوه بر این حجم صادرات این کشور با افت شدیدی مواجه شده و اقتصاد آن در آستانه رکود قرار دارد. به نظر می رسد سیاستگذاران بانک مرکزی به کارایی اجرای برنامه بازخرید اوراق قرضه دولتی در کوتاه مدت اعتقاد زیادی دارند.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

سقوط شدید قیمت نفت در بازار معاملات نفتی موجب شده شرکت نفتی رویال داچ شل در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ با ضرر و زیان سنگین ۷ میلیارد و ۴۱۰ میلیون دلاری مواجه شود. این بیشترین ضرر و زیان این شرکت هلندی بریتانیایی طی ده سال اخیر ارزیابی شده است. این شرکت در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ به سودی معادل ۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار رسیده بود. رها کردن اجرای پروژه حفاری چاه نفت در آلاسکا و کانادا تاثیر مستقیمی در افزایش میزان ضرر و زیان این کمپانی داشته است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

دویچه بانک از جمله بزرگترین بانکهای آلمانی یک طرح تجدیدساختار وسیع را به مرحله اجرا درخواهد آورد. حذف حدود ۱۰ درصد نیروی کار این نهاد معادل ۱۵ هزار نفر، توقف فعالیتها در ۱۰ کشور دنیا، و کاهش کارکرد این بانک در بخشهای فرعی جزییات این برنامه را تشکیل میدهد.جان کریان، مدیرعامل جدید این نهاد منشاء تنظیم این برنامه معرفی شده است. وی در این رابطه می گوید: «فعالیت برخی از شاخه های بانک در آلمان و در خارج باید متوقف شود. ما از برخی از کشورها نیز خارج خواهیم شد.»مقابله با دعاوی حقوقی که دویچه بانک مدتهاست با آنها درگیر است یکی از اهداف اجرای طرح تجدیدساختار را تشکیل می هد. این بانک باید با ۶ هزار دعوی و اختلافات حقوقی دست و پنجه نرم کند.آقای کریان در ادامه گفت: «سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ برای بانک خوب نخواهند بود. هزینه های مربوط به سرمایه گذاری های ضروری برای حل دعاوی حقوقی و امور مربوطه بر روی بیلان مالی تاثیر خواهند داشت.»رسیدن به صرفه جویی اقتصادی معادل ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو طی سالهای آینده و پایین آوردن میزان ضرردهی بانک از دیگر از اهداف مهم این طرح عنوان شده است. براساس آمارها میزان ضرر و زیان دویچه بانک در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ بدون احتساب مالیات به رقم سنگین ۶ میلیارد یورو رسیده است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

رشد اقتصادی ایالات متحده آمریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ نسبت به یک سال گذشته به رقم ۱.۵ درصد رسیده است. براساس گزارش ها این میزان از رشد اقتصادی آمریکا مطابق با پیش بینی کارشناسان بوده است. در همین حال آهنگ رشد اقتصادی ایالات متحده نسبت به سه ماهه دوم سال نیز ۲.۴ درصد افت داشته است. موتور رشد اقتصادی آمریکا در این زمان همچنان مصرف داخلی گزارش شده که رشدی معادل ۳.۲ درصد داشته است. این میزان از رشد نسبت به سه ماهه دوم ۰.۴ درصد کاهش داشته است. حجم صادرات آمریکا نیز با توجه به افزایش ارزش دلار در برابر یورو رشد چندانی نداشته است. سیاستگذاران بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا با دقت تحولات اقتصادی کشور را زیر نظر دارند. این نهاد روز چهارشنبه در پایان نشست خود در نرخ بهره که نزدیک به عدد صفر است تغییری ایجاد نکرد. اما ایجاد تحول در سیاست پولی آن در نشست ماه دسامبر دور از انتظار نیست.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

روند رشد اقتصادی در اروپا به کندی پیش می رود، اما این روند آغاز شده است. کشورهای اروپایی را ماشینهای مسابقه اتومبیلرانی فرض کنید که پس از اینکه مدتها در مسیر مسابقه عقب مانده اند، دوبار روی جاده رشد اقتصادی حرکتشان را از سر گرفته اند. اما مانند هر مسابقه ای، در دورهای اول مسابقه احتیاط، برآورد استراتژی، و گاهی مشکلات باعث می شود شرکت کنندگان با سرعت های مختلف حرکت کنند. هنوز تا پایان خط مسابقه خیلی باقی مانده است، اما مسابقه شروع شده است: شروعی کُند اما مداوم. آیا می توان به این روند رشد اقتصادی در اروپا اعتماد کرد؟

 

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ادامه مطلب...
ارسال توسط شایان دیبا

شرکت ایتالیایی فراری، تولیدکننده اتومبیلهای اسپورت روز چهارشنبه وارد بازار بورس نیویورک، وال استریت، شد.فراری ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم در این بازار ارائه می کند. ارزش هر سهم در ابتدای کار این بازار ۵۲ دلار تعیین شد که در ادامه با ۱۵ درصد افزایش به رقم ۶۰ دلار رسید. این ورود به بازار بورس نیویورک که با حضور سرژیو مارکیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر، شرکت سرمایه دار عمده فراری، در این بازار همراه بود، ارزش کمپانی فراری را حداقل به رقم ۹ میلیارد یورو می رساند.کمپانی فراری با تولید ۷ هزار و ۲۵۵ دستگاه اتومبیل در سال ۲۰۱۴ پیش بینی می کند تا سال ۲۰۱۹ حجم تولیداتش به رقم ۹ هزار دستگاه برسد. ۴۵ درصد فروش این شرکت مربوط به اروپا، آفریقا و خاورمیانه است. ۳۴ درصد فروش آن در آمریکا و ۹ درصد در چین بوده است.شرکت فراری سال ۱۹۴۷ توسط انزو فراری تاسیس شد. در حال حاضر نود درصد سهام این شرکت متعلق به گروه فیات کرایسلر بوده و ۱۰ درصد مابقی در اختیار پیرو فراری فرزند انزو قرار دارد.میزان فروش این شرکت در سال ۲۰۱۴ میلادی به رقم ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو رسیده و سود خالص آن ۴۰۰ میلیون یورو اعلام شده است.در حال حاضر، فراری ۹ مدل خودرو تولید می کند که ارزان ترین آنها با قیمت ۱۷۵ هزار یورو به فروش می رسد.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

آمار نشان می دهد سود خالص کمپانی خودروسازی هیوندای در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در مقایسه با یک سال گذشته ۲۳ درصد افت داشته و به رقم ۹۳۰ میلیون یورو رسیده است. این هفتمین فصل متوالی است که بیلان مالی هیوندای با رکود همراه است. عامل اصلی این افت، کندی روند رشد اقتصادی چین از جمله مهمترین مشتریان این شرکت کره ای است. هیوندای که پنجمین شرکت بزرگ خودروسازی در دنیا از لحاظ میزان فروش است، حجم تحویل خودروهای خود به مشتریان در چین را با افتی معادل ۱۷.۴ درصد در سه ماهه سوم سال اعلام کرده است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

در حالی که آمار مجله فوربز از ثروتمندترین افراد جهان تنها بمدت چند ساعت، آمانسیو اورتگا، تاجر مشهور اسپانیایی و بنیانگذار شرکت ایندیتکس، را به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا معرفی کرد، با تغییر و تحولات بورسی بیل گیتس، مدیر شرکت مایکروسافت بار دیگر در ردیف اول قرار گرفت. بیل گیتس ۵۹ ساله با دارا بودن ثروتی بیش از ۷۹ میلیارد دلار مدتهاست عنوان ثروتمندترین فرد جهان را یدک می کشد. اما توسعه و رشد ۵۷۰ درصدی شرکت اسپانیایی ایندیتکس طی ده سال اخیر موجب شده صاحب آن یعنی آمانسیو اورتگای ۷۹ ساله با بیش از ۷۸ میلیارد دلار را بعنوان دومین فرد ثروتمند دنیا در لیست قرار دهد. کمپانی ایندیتکس صاحب مارکهای معروفی چون زارا و یا مانگو است. در نهایت، وارن بافت، بازرگان آمریکایی با دارا بودن بیش از ۶۴ میلیارد دلار ثروت در رده سوم قرار گرفته است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا از احتمال کاهش نرخ بهره این نهاد در نشست آینده خبر داد. وی همچنین گفت که بانک مرکزی اروپا برای کنترل نرخ تورم و تقویت اوضاع اقتصادی منطقه پولی یورو آماده است از تمام اهرمهای سیاست پولی خود استفاده کند. اظهارات آقای دراگی باعث شده که ارزش یورو در عرض یک روز، نسبت به دلار آمریکا کاهش بیابد. سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا در پایان نشست خود که پنجشنبه گذشته در مالت برگزار شد، اعلام کردند که در جلسه بعدی خود در ماه دسامبر، درباره ایجاد تغییر و تحول در سیاستهای پولی این نهاد تصمیم خواهند گرفت.

 

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ادامه مطلب...
ارسال توسط شایان دیبا

روند فعالیتهای شرکتها در حوزه پولی یورو در ماه اکتبر سال جاری بیشتر از پیش بینی ها رشد داشته است.شاخص موسسه مالی و مطالعات اقتصادی «مارکیت» از فعالیتهای شرکتها در این زمان ۵۴ واحد گزارش شده که نسبت به ماه سپتامبر ۰.۴ واحد رشد دارد. بیشترین حجم فعالیتها در کشورهای آلمان و فرانسه ثبت شده است. شاخص بالای رقم ۵۰ نشان دهنده قوی بودن بنیه اقتصادی و رشد یک بخش اقتصادی در یک کشور و یا منطقه است.رشد نسبتا بالای شرکتهای فعال در بخش خدمات، بخش ساخت و ساز و تولید تاثیر زیادی در افزایش آمار شرکتها در حوزه پولی یورو داشته است. از سوی دیگر شرکتها و بنگاههای تجاری در این منطقه با پایین آوردن قیمتهای خود سعی در احیای فعالیتهای خود داشته اند.بانک مرکزی اروپا با اعمال تدابیر حمایتی خود از جمله خرید ماهانه اوراق قرضه دولتی همواره سعی دارد به اوضاع اقتصادی حوزه پولی یورو جان تازه بخشد.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

گزارشی از صندوق بین المللی پول نشان می دهد این نهاد در نظر دارد یوان، واحد پولی چین را در لیست واحد های پولی مرجع مربوط به ساز و کارهای حمایتی این نهاد موسوم به «حقوق برداشت ویژه» و یا همان اس دی آر «SDR» قرار دهد. در این زمینه صندوق بین المللی پول تصمیم قطعی خود را در ماه نوامبر سال جاری اتخاذ خواهد کرد. ورود چین به این مکانیسم به معنای معرفی یوان بعنوان یک واحد پولی مرجع خواهد بود. این تحول می تواند قدرتنمایی اقتصادی چین در برابر ایالات متحده آمریکا، برترین اقتصاد دنیا را افزایش دهد. در حال حاضر دلار آمریکا، یورو، پوند و ین ژاپن شامل این مکانیسم می شود. کشورهای دارای حق اس دی آر می توانند از این واحد های پولی برای حمایت از واحد پولی ملی و در راه تقویت سیاستهای پولی خود استفاده کنند.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

آهنگ رشد اقتصادی بریتانیا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بیشتر از پیش بینی ها با کندی مواجه شده است. رشد تولید ناخالص داخلی این کشور نیم درصد گزارش شده که نسبت به سه ماهه دوم سال، ۰.۲ درصد افت دارد.در بازه زمانی یک ساله نیز رشد اقتصادی بریتانیا ۲.۳ درصد بوده که کندترین روند رشد طی دو سال اخیر ارزیابی می شود.رکود نسبی در بخش ساخت و ساز تاثیر مهی در افت روند رشد اقتصادی این کشور داشته است.صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند رشد اقتصادی بریتانیا تا پایان سال ۲۰۱۵ به رقم ۲.۵ درصد برسد.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

شرکت نفتی بی پی برای مقابله با روند نزولی قیمت نفت در بازار کاهش حجم سرمایه گذاری های خود را در دستور کار قرار داده است.با اجرای این طرح، حجم سرمایه گذاری های این شرکت بریتانیایی در سال ۲۰۱۵ به جای ۲۴ تا ۲۶ میلیارد به رقم ۱۹ میلیارد دلار می رسد. تا سال ۲۰۱۷ نیز سرمایه گذاری های بی پی از رقم ۱۷ تا ۱۹ میلیارد دلار تجاوز نخواهد کرد. این برای سومین بار در طول سال جاری میلادی است که بی پی به این اقدام روی می آورد.درآمد این شرکت از ۳ میلیارد دلار در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ با قیمت نفت ۱۰۱ دلار و ۹۰ سنت در ازای هر بشکه به ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سه ماهه سوم سال جاری میلادی رسیده است. سقوط قیمت نفت طی یک سال گذشته بیش از ۵۰ درصد بوده است.جاستین ارکوارت استیوارت، کارشناس شرکت سون آی ام گفت: «برای کمپانی های نفتی و شرکتهای بخش انرژی دنیا عوض شده و نمی توان به گذشته بازگشت. همه شرکتهای بزرگ نفتی و کمپانی های فعال در این بخش و شرکتهای خدماتی مربوطه تحت تاثیر سقوط قیمت نفت خواهند بود. همه امیدوارند کسی بگوید کاری خواهیم کرد که قیمتها بار دیگر افزایش یابد و یک معجزه اتفاق بیافتد. اما احتمال بسیار کمی وجود دارد که این اتفاق رخ دهد.»در برنامه کاهش مخارج و سرمایه گذاری های بی پی واگذاری سهام نیز جای دارد. تا سال آینده میلادی میزان واگذاری سهام این شرکت بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار ارزیابی شده است.علاوه بر سقوط شدید قیمت نفت کمپانی بی پی با هزینه های مربوط به اجرای برنامه تغییر در ساختار خود نیز که به رقم ۲.۵ میلیارد یورو می رسد درگیر است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

دریافت هزینه برای مکالمات تلفنی حین سفر در داخل اتحادیه اروپا، موسوم به رومینگ، از پانزدهم ژوئن سال ۲۰۱۷ ممنوع خواهد بود. براساس قانونی که روز سه شنبه به تصویب پارلمان اروپا رسید اپراتورهای مخابراتی حق نخواهند داشت هزینه های مربوط به مکالمه، تبادل پیامک و استفاده از اینترنت تلفنهای همراه را از مشتریان خود طلب کنند. پارلمان اروپا با تصویب این قانون، بر توافق سی ام ژوئن سال جاری در این زمینه بین نهادهای اروپایی از جمله کمیسیون اروپا و دولتهای عضو اتحادیه اروپا صحه گذاشت. تا پیش از پانزدهم ژوئن سال ۲۰۱۷ نیز محدودیتهایی از سی ام آوریل سال ۲۰۱۶ برای اپراتورها در نظر گرفته شده است. هزینه مکالمه تلفنی از ۱۹ سنت در ازای هر دقیقه به ۵ سنت تنزل می یابد و نباید از این میزان بالاتر رود. هزینه هر پیامک نیز از شش سنت به ۲ سنت یورو تقلیل می یابد. از سوی دیگر برای جلوگیری از سوء استفاده مشتریان از این قانون محدودیتهایی برای استفاده از خدمات تلفنهای همراه در خارج در این قانون در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب، یک مشتری برای بهره مندی از قیمت پایین نمی تواند اشتراک اپراتورهای خارج از کشور محل اقامت خود را داشته باشد. دلیل اصلی مخالفت نمایندگان کشورها در پارلمان اروپا با پرداخت هزینه برای مکالمات تلفنی درون اتحادیه اروپا زیر سئوال رفتن اصل آزادی رفت و آمد بوده است.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

بهترین جفت ارزهای هفته چهل و یکم

بهترین جفت ارزهای هفته چهل و یکم

The best currency pairs of The Forty-first week

USDJPY - AUDCAD

AUDJPY - AUDNZD

AUDUSD - AUDSGD

AUDCHF - SGDCHF

USDCHF - NZDCHF

GBPCHF - SGDJPY

EURAUD - EURGBP

EURJPY - EURNZD

EURUSD - GBPCAD

GBPJPY - USDCAD

USDSGD

 

پیشنهاد شایان بورس

ShayanBourse Proposal

 EURUSD

EURUSD

 

 USDCAD

USDCAD

 

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا