شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید آغاز سال 2017
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : سه شنبه 7 دی 1395برچسب:,

 

سال نو میلادی بر تمام دوستان عزیز مبارک

به امید سالی پربار و با برکت

 

new yer 2017

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

لیر ترکیه از ابتدای سال یک پنجم ارزش خود را از دست داد

اردوغان با سقوط « لیر » چه می کند؟

رجب طیب اردوغان اگر چه از یک کودتا جان به در برد اما به نظر می رسد مشکل اصلی او در عرصه اقتصادی باشد. بنیه‌ اقتصادی ترکیه در حال تحلیل رفتن است. لیر ترکیه در ماه نوامبر سال جاری به سطح دوره‌ بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ تنزل کرد.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

 

روند طلا در کوتاه مدت خنثی و متمایل به نزولی است

دیروز قیمت طلا اندکی بالاتر از ۱۱۳۱٫۰۰ دلار بسته شد. از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طلا تحت‌فشارهای نزولی قرارگرفته و پس از آن هم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همراه با افزایش برآوردهای نرخ بهره سال ۲۰۱۷ توسط بانک مرکزی آمریکا، فشارهای نزولی بر بازار طلا هم تشدید شده است. در حال حاضر طلا در کف قیمتی اخیر در حال نوسان است، با این وجود روند همچنان نزولی است و در روزهای آینده احتمال شکست به زیر ۱۱۰۰ دلار وجود دارد.
در نمودار روزانه، اندیکاتورهای تکنیکال هیچ مسیر خاصی را نشان نمی‌دهند، اما اندیکاتور مومنتوم همچنان در زیر ۱۰۰ واحد قرار دارد و RSI هم در محدوده اشباع فروش قرارگرفته است. درعین‌حال، DMA بیست هم به سمت پایین حرکت کرده است. همه این شواهد تکنیکال، حکایت از ادامه حرکات نزولی دارند.
در نمودار چهارساعته، وضعیت بازار طلا خنثی و متمایل به نزولی است. قیمت اندکی پایین‌تر از SMA بیست قرارگرفته و اندیکاتورهای تکنیکال هم روند خاصی را نشان نمی‌دهند.

.
حمایت اول: ۱۲۲٫۶۰، حمایت دوم: ۱۱۱۴٫۸۰، حمایت سوم: ۱۰۹۴٫۳۰
مقاومت اول: ۱۱۴۲٫۵۰، مقاومت دوم: ۱۱۵۱٫۲۰، مقاومت سوم: ۱۱۶۴٫۰۵

 

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

 

پیامد ها و ریسک های رشد ارزش دلار آمریکا

با برنامه افزایش سه مرحله‌ای نرخ‌های بهره فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۷، انتظار می‌رود که سال جدید میلادی، سال خوبی برای دلار آمریکا باشد.اما اگر رشد ارزش دلار آمریکا منجر به از بین رفتن درآمد شرکت‌ها شود، یا ترامپ از وعده‌های انتخاباتی خود در رابطه با افزایش مخارج دولت (سیاست‌های انبساطی مالی) عقب‌نشینی کند و درنتیجه فدرال رزرو به‌جای سه مرحله، تنها به دو مرحله افزایش نرخ بهره اکتفا کند، دلار آسیب خواهد دید.
اخیراً گزارش‌هایی منتشرشده که به دلیل رشد ارزش دلار آمریکا، برخی از شرکت‌های آمریکایی درآمدهای خود را در تبدیل ارزها به دلار آمریکا از دست داده‌اند. با افزایش دلار آمریکا، ارزش سودهای به دست آمده بر اساس ارزهای خارجی کاهش می‌یابد و در عین حال، بخش صادرات آمریکا هم موقعیت رقابتی خود را در بازار جهانی از دست می‌دهد.بر اساس داده‌های Factset، ۳۰ درصد شرکت‌های حاضر در شاخص S&P 500، بیش از ۵۰ درصد درآمدهای خارجی خود را از دست داده‌اند و ارزش درآمدهای فعلی هم بر اساس دلار آمریکا کاهش‌یافته‌اند. این موضوع در دسامبر سال گذشته هم مطرح بود. سال گذشته، USDJPY در بالای ۱۲۰ معامله می‌شد. رشد دلار آمریکا در آن زمان هم یک مشکل برای اقتصاد آمریکا بود. که پس از آن و در عرض ۶ ماه، جفت ارز به محدوده ۱۰۰ سقوط کرد.با توجه به مطالب بالا می‌توان حداقل ۱۰ پیامد رشد دلار آمریکا را که نشانگر آسیب‌های احتمالی آن بر اقتصاد این کشور است، نام برد. سرمایه‌گذاران بایستی درک کنند که چنین آسیب‌هایی می‌توانند رالی فعلی دلار آمریکا را معکوس کنند، بخصوص که رالی اخیر دلار آمریکا بر پایه احساسات جمعی و همچنین تنها شایعات به راه افتاده است. یعنی ریسک این وجود دارد که رالی فعلی تنها به دلیل استراتژی “خرید با شایعات و فروش با واقعیات” به راه افتاده باشد.در عین حال، اگر برنامه مالی دونالد ترامپ به تأخیر بیفتد، یا نشانه‌هایی از ضعیف بودن این برنامه مالی مشاهده شود، رالی صعودی دلار و شاخص‌های سهام آمریکا به راحتی می‌تواند از بین بروند. هرکدام از این عوامل منجر به تعویق افتادن مراحل افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۷ خواهند شد. البته، اگر هیچ‌کدام از موارد بالا مشکلی برای دلار آمریکا به وجود نیاورند، USDJPY می‌تواند تا محدوده ۱۲۰ هم صعود کند.

پیامدهای رشد دلار آمریکا

• کاهش صادرات، افزایش واردات و تشدید کسری تجاری آمریکا
• تورم پایین
• قیمت پایین کالاهای اساسی
• درآمد ضعیف شرکت‌های آمریکایی و کاهش قابل‌توجه درآمدهای خارجی
• کاهش فشارها بر بانک‌های مرکزی دنیا، مثل بانک مرکزی اروپا، جهت تشدید سیاست‌های انبساطی
• افزایش فشارها بر اقتصادهای نوظهور که بدهی‌های دلاری دارند
• تراکنش‌های ادغامی شرکت‌ها افزایش خواهد یافت
• بازدهی پایین سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی
• افزایش برون‌سپاری خدمات
• کاهش تقاضا برای دارایی‌های جایگزین دلار، مثل طلا

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

گزارش سطح ذخایر نفت خام آمریکا، معامله گران را شوکه کرد

دیروز قیمت نفت خام سبک سقوط کرد. به دنبال انتشار گزارش سطح ذخایر نفت خام آمریکا، که برخلاف انتظارات افزایش‌یافته بود، قیمت نفت خام سبک (WTI) هم کاهش یافت. قیمت نفت خام به محدوده ۵۲٫۳۱ دلار سقوط کرد و در اطراف ۵۲٫۶۰ به تعادل رسید. بازار انتظار داشت که سطح ذخایر نفت خام آمریکا به‌اندازه ۲٫۳ میلیون بشکه کاهش یابد، اما در مقابل، سطح ذخایر به‌اندازه ۲٫۲ میلیون بشکه افزایش‌یافته بودند.
از دید تکنیکال و نمودار روزانه، اندیکاتورها حرکت اصلاحی اخیر را تا سطوح میانی ادامه داده‌اند، اما همچنان در محدوده مثبت قرار دارند و DMA بیست هم با قرار گرفتن در زیر قیمت‌ها فعلی، وضعیت صعودی قوی به خود گرفته است. DMA در محدوده ۵۱٫۷۰ قرار دارد، که حمایت قوی برای نفت خام محسوب می‌شود.در نمودار چهارساعته، ریسک بازار به نزولی تغییریافته است. برای اولین بار در یک هفته گذشته، قیمت نفت به زیر میانگین متحرک ساده بیست سقوط کرده، در حالی که اندیکاتورهای تکنیکال وارد محدوده منفی شده‌اند و RSI هم به محدوده ۴۳ پایین آمده است. ادامه فشارهای نزولی و شکست کف قیمتی روزانه اشاره‌شده می‌تواند قیمت نفت خام را تا میانگین متحرک ساده بیست در ۵۱٫۷۰ برساند، در حالی که شکست این حمایت هم بازار را به ۵۱٫۰۰ دلار خواهد رساند.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا

امروز دلار کانادا موردتوجه بازار قرار خواهد گرفت

 علاوه بر گزارش‌های اقتصادی مهم آمریکا، امروز شاخص خرده‌فروشی کانادا و شاخص بهای مصرف‌کنندگان هم منتشر خواهند شد.
دیروز افزایش ناگهانی در سطح ذخایر نفت خام آمریکا منجر به کاهش شدید قیمت نفت خام شد. این حرکت نزولی نفت خام، به USDCAD کمک کرد تا در بالای ۱٫۳۴ باقی بماند. در حالی که تفاوت نرخ بازدهی آمریکا و کانادا کاهش‌یافته بود. در روزهای اخیر، تفاوت بازدهی اوراق قرضه آمریکا و کانادا به سمت پایین حرکت کرده، اما هنوز بازگشتی در USDCAD مشاهده نشده است. گزارش‌های اقتصادی امروز و فردای کانادا می‌توانند محرکه اصلی برای بازگشت USDCAD باشند.

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

ارسال توسط شایان دیبا