شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید چرخش نگاه بازار
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

 

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 91.02.14 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 496 واحد افزایش به رقم 34435 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 72 واحد صعود عدد 81787 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 456 واحد رشد به رقم 44993 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 2127 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز فولاد مبارکه اصفهان با 91 واحد افزایش شاخص، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل سرمایه گذاری غدیر با 29 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

براساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات امروز اگرچه در ابتدای صبح گروه پالایشی و پتروشیمی همچنان روندی پرقدرت را دنباله رو بودند، اما با چرخش نگاه بازار به سمت گروه معدنی و فلزی به مرور قدرت خود را از دست دادند و روندی نزولی را در قیمت سهام خود در پیش گرفتند.

بدین ترتیب فعالان بازار سهام که در انتظار اعمال شوکی جدید بر معدنی ها و فلزی ها بودند، با بروز نشانه هایی از تغییرات مثبت قیمت ها در بازارهای جهانی با آغاز معاملات روزانه بورس به سراغ سهام شرکت های فعال دو گروه مذکور رفتند و با توجه به خروج فروشندگان هیجانی طی هفته های اخیر از این سهام، در اکثر نمادها صف های خریداران تشکیل شد.

اهالی تالار در بیان دلایل شروع این روند مثبت در گروه های مذکور معتقدند در معاملات روز گذشته بازارهای جهانی بهای هر تن فلز مس محدوده قیمتی 7200 دلار را رد کرد و در مقایسه با سایر فلزات رشد قیمتی مناسب تری را به ثبت رساند. قیمت هر تن فلز روی نیز به 1850 دلار و قیمت هر تن سرب به 2040 دلار افزایش یافت. بیلت فولادی نیز در پایان معاملات روز قبل به 140 دلار در هر تن رشد کرد.

بروز این نشانه های مثبت موجب شد وضعیت معاملات سهام شرکت های فلزی، معدنی و سنگ آهنی بهبود یابد و به اعتقاد اهالی تالار انتظار می رود این سهام طی چند روز آینده شرایط بهتری را از خود به نمایش گذارند.

در میان نمادهای این گروه "فولاد" با معامله 11 میلیون و 700 هزار سهمی در دامنه نوسان مثبت قیمت ها همراه با تداوم صف 5.4 میلیونی خریداران لیدر گروه بود و سایر نمادها از جمله "میدکو"، "فباهنر"، "فاسمین" و "ذوب" به دنبال آن پله های صعود را طی کردند.

"کروی" نیز با همراهی دوقلوهای سنگ آهنی و نیز سایر نمادهای فعال گروه در این حرکت رو به بالا حضوری فعال را از خود به نمایش گذاشتند.

گروه پتروشیمی و پالایشی اما در حالی روز کاری خود را با قدرت آغاز کردند که با ثبت سود توسط سرمایه گذاران و چرخش نگاه بازار به سمت گروهی دیگر، به مرور از قدرت آنها کاسته شد.

با جایگزینی دو گروه معدنی و فلزی به جای گروه های پالایشی و پتروشیمی سهامی همچون "شبندر"، "شپنا" و "شبریز" تا دامنه نوسان منفی چهار درصدی افت قیمت ها را مشاهده کردند و فروشندگان نیز تا پایان معاملات امروز در صف نشستند.

در این شرایط سهام پالایش نفت تهران با توجه به فاصله ارزش ذاتی آن با قیمت های روی تابلو قوی تر از سایرین ظاهر شد.

اما 29 اردیبهشت ماه جاری بلوک 34 درصدی "شراز" در فرابورس در حالی عرضه می شود که سازمان خصوصی سازی قیمت پایه هر سهم پالایش نفت شیراز 16 هزار و 357 ریال تعیین کرده است.

"فارس" و "شاراک" نیز در میان نمادهای پتروشیمی پرقدرت تر از دیگر نمادها معاملات سهام خود را پیگیری کردند. هرچند در نماد "فارس" به دلیل عدم معامله سهام به اندازه حجم مبنا اهالی تالار بر تداوم صف های پرحجم خریداران اعتقاد دارند.

گروه تجهیزاتی نیز شاهد قدرت نمایی خریداران در نمادهای "رمپنا"، "فاذر" و "فاراک" بود و سهام آنها با رشد قیمت و تشکیل صف های خریداران معامله شدند.

امروز همچنین انتشار خبر احتمال افزایش نرخ سود سپرده ها از یک سو و نزدیکی به زمان برگزاری مجامع عادی سالیانه بانک ها از سوی دیگر قدری موجب بهبود روند معاملاتی سهام این گروه شد.

اما در حالی رییس کل بانک مرکزی بر تغییر نرخ سود بانکی متناسب با افزایش نرخ تورم تأکید کرده که پیش از این برخی اعضای شورای پول و اعتبار عنوان کرده بودند که این شورا به دنبال تغییر نرخ سود بانکی نیست.

در این گروه بانک کارآفرین نسبت به بقیه سهام صنعت بانکداری معاملات پرحجم تری را با قدرتی بیشتر نظاره کرد و معامله گران نزدیک به 27 میلیون سهام "وکار" را میان خود داد و ستد کردند. هرچند مابقی نمادهای این گروه نیز در حال حاضر با ریسک خاصی مواجه نیستند.

خودرویی ها نیز بالاخره بر سر نحوه قیمت گذاری محصولات خود با شورای رقابت به توافق رسیدند و شرکت های خودروساز قیمت های جدید انواع خودرو را در سایت های خود اعلام کرده اند. از این رو معاملات سهام آنها با تشکیل صف خرید در اکثر نمادهای گروه به پایان رسید.

در مجموع معاملات امروز تالار شیشه ای با توانی بالا پیگیری شد و این قدرت میان دو گروه بزرگ بازار دست به دست شد. این جابه جایی روند با ثبت رکوردی جدید در شاخص کل همراه گردید و این نماگر را به اوج 45 هزار واحدی رساند. هرچند در دقایق پایانی روز جاری شاخص کل دوباره به مدار 44 هزار واحدی بازگشت.

در پایان این گزارش می افزاید، بازار قراردادهای آتی سکه طلا در بورس کالا نیز معاملات خود را در سررسیدهای مختلف با رشد ناچیز قیمت ها پیگیر است، بطوریکه نوسان قیمت ها در سررسیدهای فعال بازار حدود 0.5 درصد بوده و پیش بینی معامله گران برای قیمت سکه تحویل تیر ماه 92 به 14 میلیون و 205 هزار ریال رسیده است.

هر دلار نیز در بازار آزاد به بهای 3560 تومان معامله شده و بهای هر سکه نقدی نیز با اختلاف منفی دو هزار تومانی نسبت به سکه سررسید ماه جاری به یک میلیون و 353 هزار تومان خرید و فروش می شود.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا