شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید هفت ارز اصلی و حجم معاملات و مغهوم long و short
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : چهار شنبه 15 بهمن 1393برچسب:,

 

%85 معاملاتی که در بازار ارز بین الملل انجام می شود (حجم معاملاتی)، روی هفت ارز اصلی است. به عبارت دیگر، این هفت ارز در 85 % پوزیشن ها، مورد معامله هستند.

حچم معاملاتی هر ارز

حجم معاملات هر ارز

 

* از آنجایی که هر معامله یا مبادله ارزی، روی دو ارز یا یک جفت ارزی صورت می گیرد، جمع کل 200درصد است. 

جفت ارزی به مثابه وسیله و ابزار برای درک بهتر جایگاه جفت ارزی در بازار ارز ، می توان آنها را به عنوان وسیله یا مورد معامله در نظر گرفت. به عنوان مثال، شما فکر می کنید در چند روز آینده یورو گران خواهد شد، به همین خاطر یورو (جفت ارزی EUR/USD ) را لانگ ( Buy ) می کنید. درواقع کاری که شما انجام داده اید این است که یورو خریده و دلار امریکا را فروخته اید. اما چون در این معامله، یورو وسیله اصلی و هدف معامله است، می گوییم شما یورو را لانگ ( Buy ) کرده اید. از طرف دیگر، اگر گمان کنید که قرار است ارزش دلار امریکا افزایش یابد، یورو (جفت ارزی EUR/USD ) را شورت( Sell ) می کنید. در این معامله شما دلار خریده اید و یورو فروخته اید. پس در این حالت شما یورو را شورت ( Sell ) کرده اید.



Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا