شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید منطقه خرید - منطقه نگهداری - منطقه فروش سهم کجاست؟
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 

بسیاری از معامله گران تصور نادرستی از منطقه خرید دارند و فکر می کنند هر گاه سهمی را خریدند باید از فردای خرید , قیمت افزایش یابد و اگر قیمت سهم افزایش نیابد آن منطقه برای خرید مناسب نیست. به عبارتی منطقه خرید را منطقه قبل از افزایش قیمت می داند و منطقه فروش را منطقه قبل از کاهش قیمت می داند.درحالی که قیمت در منطقه خرید می تواند کاهش یابد و هم چنین در منطقه فروش می تواند افزایش یابد. به همین دلیل بسیاری از معامله گران در منطقه فروش اقدام به خرید می کنند و احساس می کنند به درستی عمل کردند. زیرا گاهی قیمت در منطقه فروش افزایش های جزیی دارد. از این رو منطقه خرید  نگهداری و فروش فقط بر اساس قیمت تعیین نمی شود بلکه بر اساس قیمت و ارزش سهم تعیین می شود. بر این اساس مناطق خرید نگهداری و فروش عبارت است از :

منطقه خرید:  سهم زمانی است که قیمت سهم از ارزش دفتری آن بسیار پایین تر آمده  و در آن قیمت سهم کاملا میرا شده است.در این منطقه احتمال کاهش قیمت باز وجود دارد. بنابراین در منطقه خرید قیمت باز می تواند کاهش داشته باشد. در این منطقه حجم معاملات بسیار زیاد و افزایشی است. این منطقه را حاشیه امنیت می نامند.

منطقه نگهداری : فاصله بین ارزش دفتری تا ارزش روز دارایی های شرکت و یا ارزش بر اساس عایدات آتی را منطقه نگهداری می نامیم. در این منطقه باز قیمت می تواند کاهش یابد و هم می تواند افزایشی باشد. در این منطقه قیمت سهم می تواند با نوسانات زیادی همراه باشد.

منطقه فروش : هر گاه قیمت سهم از ارزش روز دارایی ها و یا ارزش بر اساس عایدات آتی فراتر رفت منطقه فروش آغاز می شود. در منطقه فروش قیمت می تواند باز هم افزایش یابد اما قطعا در منطقه فروش نقطه اوج قیمت رخ می دهد و بعد از آن قیمت کاهش جدی خواهد داشت. در نقطه اوج قیمت در منطقه فروش حجم معاملات بسیار بالا است. 

دقت کنید در هر سه منطقه خرید نگهداری و فروش قیمت دارای نوسان است و می تواند افزایش و یا کاهش داشته باشد. فقط نکته مهم قیمت در این مناطق روند قیمت سهم است. پس هر گاه سهمی مناسب را در منطقه خرید حاصل کردید براحتی ان را از دست ندهید و تا رسیدن به منطقه فروش آن را نگهداری کنید



Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا