شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید عرضه مجدد هلدینگ خلیج فارس/ دارایی دولت را ارزان نمی فروشیم
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 

 

سازمان خصوصی سازی قصد دارد تا مجدداً 5درصد از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را به جهت کشف قیمت از طریق بورس اوراق بهادار تا قبل از پایان فروردین ماه عرضه نماید که زمان این عرضه پس از برگزاری نشستی با هیأت عامل سازمان خصوصی سازی به بازار سرمایه اعلام خواهد شد.

حسن محمدتبار معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی در گفتگو با خبرنگار بورس ریپورت با بیان مطالب فوق اظهار داشت: عرضه های خرد در بورس رابطه مستقیمی با جو روانی زمان عرضه دارد که این جو روانی خود برگرفته از میزان و قیمت تقاضاهای وارد در سیستم معاملاتی شده به همراه شرایط اقتصادی کل کشور در آن زمان می باشد و به نظر می رسد یکی از عمده دلایل ناکامی عرضه "فارس" در پایان سال گذشته جو روانی در بورس در زمان عرضه بود.

وی تصریح کرد: شرکتی همانند هلدینگ خلیج فارس که حدود 50 درصد صادرات محصولات پتروشیمی کل کشور را در دست دارد و ذاتاً صادرات محور است باتوجه به بدهی ارزی 4میلیارد دلاری از ارزش ذاتی بسیار خوبی برخوردار است که می تواند سودآوری تضمین شده ای را برای سهامداران به همراه داشته باشد.

محمدتبار به سؤال خبرنگار ما مبنی بر احتمال تغییر قیمت پیشنهادی سازمان خصوصی سازی در روز عرضه مجدد"فارس" خاطرنشان کرد: ما به عنوان سازمان خصوصی سازی انعطاف لازم برای انجام عرضه ها را داریم اما توقع داریم بازار سرمایه و سرمایه گذاران نیز انعطاف پذیر باشند و تصمیمات خود را بر اساس واقعیات و تعدیل شده اتخاذ نمایند. اما باید بازار به این نکته توجه داشته باشد که سازمان خصوصی سازی هیچ زمانی راضی به ارزان فروشی دارایی دولت نیست و بازار نمی تواند این سازمان را مجاب به فروش دارایی های دولت با هر قیمتی نماید.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی در عرضه مجدد سهام هلدینگ خلیج فارس قطعاً جو روانی بورس و شاخص های آن را مدنظر قرار خواهد داد و اگر بازار و جو روانی آن مناسب نباشد قطعاً عرضه را به زمان دیگری موکول خواهیم هرچند که حتی در بازارهای منفی نیز عرضه های اولیه متفاضیان خاص خود را خواهد داشت.

محمدتبار با بیان این مطلب که بازار سرمایه خودش را تعدیل خواهد کرد، گفت:امیدواریم سهام هلدینگ خلیج فارس با قیمتی مناسب مجدداً عرضه و به بورس اوراق بهادار راه پیدا کند.



Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا