شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید طلا آهسته و مصمم در مدار صعود!
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:,

 

 

 

روز گذشته بازار سکه و ارز داخلی در حالی در روند صعودی پیش روی کرد که واکنش بازار به نتایج احتمالی مذاکرات موجی صعودی را که پیش بینی می شد به همراه آورد. به طوری که هر سکه تمام بهار آزادی طی ساعاتی به یک میلیون و390 هزار تومان رسید ودر نهایت روز گذشته را باقیمت یک میلیون و 375 هزار تومان به پایان برد که با رشد 29 هزار تومانی نسبت به هفته گذشته همراه شده بود.

به گزارش بورس نیوز، روند صعودی قیمت ها در بازار ارز نیز پیگیری شد تا حدی که هر دلار به سمت مدار 3500 تومان پیش رفت و در نهایت هر دلار در بازار آزاد در محدوده 3470 تا 3520 تومان خرید و فروش شد.

بدین ترتیب صعود قیمت ها در بازار داخلی همزمان با کاهش قیمت ها در بازار های جهانی ادامه داشت با این حال در نظرسنجی این هفته تارنمای کیتکو با مشارکت 29 نفر از معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، مدیران مالی و تحلیلی گران فنی؛ 19 نفر به افزایش قیمت ها، 6 نفر به کاهش و 4 نفر باقی نیز انتظار حفظ قیمت های فعلی را داشتند. تقویت دلار و کاهش علاقمندی به سرمایه گذاری طلا طی هفته های گذشته فشار کاهشی را بر اونس جهانی وارد کرده است.

آمار روز جمعه اشغال امریکا بهای اونس جهانی را با رشد قابل توجهی روبرو کرد. با این حال روند کلی اونس طلا همچنان نزولی پیگیری می شود. در هفته پیش رو نیز آمار تورم چین وضعیت سلامت قاره آسیا را نشان خواهد داد همچنین انتشار بیانه ماه مارس کمیته بازارهای آزاد فدرال امریکا نیز بر روند بازار تاثیر خواهد گذاشت.

بازار آتی سکه طلا تحت تاثیر موج منفی نتایج مذاکرات هسته ای همراه با جهش قیمت سکه نقدی و دلار در بازار آزاد با رشد قیمت ها مواجه شد. به طوری که سررسیدها با ثبت نوسان حدود مثبت 1.5 درصدی به کار خود پایان دادند. در نهایت پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل خرداد ماه تا یک میلیون و 440 هزار تومان پیش رفت.

خلیلی، کارشناس معاملات آتی سکه طلا در کارگزاری نهایت نگر در مورد وضعیت بازار به خبرنگار ما گفت: روز گذشته خبر توافق ایران برای تعلیق 6 ماه فعالیت های هسته ای و سپس تکذیب این خبر روند بازار را تحت تاثیر قرار داده به طوری که در ساعات پایانی بازار سررسیدها از نوسان مثبت 3 درصد اولیه خود تا 1.5درصد نیز عقب نشینی کردند. در اواخر ساعات دیروز نیز خبرهای منتشر شده از خبرگزاری های خارجی مبنی بر آنکه مذاکرات به نتیجه خاصی نرسیده و دور بعد مذاکرات نیز مشخص نشده است باعث شد تا سکه در محدوده قیمتی یک میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش شود.

این کارشناس در پایان افزود: با توجه به آنکه در خرداد ماه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم دولت اجازه نخواهد داد تا رشد قیمت ها همانند زمستان سال گذشته با شتاب پیگیری شود و تا قبل از انتخابات روند کنترلی را در بازارها خواهیم داشت. با این حال اگر خبر جدیدی از مذاکرات و توافقات احتمالی و دیگر مسائل منتشر نشود، روند امروز و روزهای آینده بازار آتی و نقدی رو به رشد خواهد بود.

وضعیت فعلی بازار نقدی وآتی در حالی است که هیاهوی هر روز قیمت گذاری سکه های پیش فروشی در 28 اسفند ماه گذشته به پایان رسیده و فاز دوم اجرای طرح پیش فروش سکه در سال 92 ادامه نخواهد داشت. تحویل اولین دوره سکه های پیش فروشی نیز به احتمال زیاد نیمه اول شهریور ماه سال جاری خواهد بود.

*آخرین آمار قیمتی بازار آتی سکه

 

 

 


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا