شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید تصمیم فاجعه بار دولت برای افزایش 400 درصدی نرخ گاز
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,

 

 

احتمال افزایش بیش از 400 درصدی نرخ گاز متان مصرفی شرکت های پتروشیمی تصمیمی است که در صورت به واقعیت پیوستن این امر باید منتظر رخداد فاجعه ای بزرگ در این صنعت باشیم.

دبیر کل انجمن صنفی پتروشیمی با بیان این مطلب طی تماس تلفنی با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با اطلاعاتی که تاکنون از بدنه دولت به دست ما رسیده تصمیمات جدی مبنی بر افزایش نرخ خوراک متان از 70 تومان به 325 تومان در حال نهایی شدن است که در صورت تحقق چنین امری دیر یا زود باید چشم انتظار رخداد فاجعه ای عظیم در این صنعت باشیم.

احمد مهدوی ادامه داد: افزایش غیر معقول قیمت خوراک مصرفی شرکت های پتروشیمی در ایران و دو برابر شدن این نرخ در مقایسه با قیمت خوراک مصرفی در کشورهای حوزه خلیج فارس و شمال آفریقا، به معنای از بین بردن مزیت رقابتی این صنعت در منطقه است. چراکه با شرایط کنونی اقتصاد ایران تنها مزیت رقابتی مناسب صنعت پتروشیمی این کشور همین نرخ مناسب خوراک است.

وی با تأکید بر لزوم تجدیدنظر دولت و پیگیری نمایندگان مجلس جهت جلوگیری از به وقوع پیوستن این امر گفت: انتظار تولیدکنندگان و فعالین این صنعت از مجلس و دولت در خصوص چنین تصمیم ناپخته ای، پیگیری جدی جهت جلوگیری از بروز چنین اتفاقی است.

مهدوی افزود: بحث خوراک واحدهای پتروشیمی با گاز صادراتی کاملاً متفاوت است و به طور قطع هر گونه افزایشی در خوراک مصرفی واحدها باید معقول باشد.

این مقام مسئول در خاتمه با فاجعه خواندن این تصمیم اظهار داشت: به واقع اگر مجلس و دولت جلوی چنین تصمیمی را نگیرند، صنعت پتروشیمی و پالایشی کشور با مشکلاتی جدی مواجه خواهد شد و در شرایطی که سعی همگان بر جلوگیری از خام فروشی محصولات نفتی و پالایشی است، دولت با چنین تصمیمی ضربه مهلکی را به این گروه وارد خواهند آورد.



Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا