شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید همه نگاه ها به اونس!
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,

 

بازار سکه و ارز داخلی اگر چه طی چند روز گذشته چندان با سقوط اونس جهانی همراه نشده، اما دیروز با نوسان مثبت اونس تا حدی از روند پله ای نزول قیمت ها کاست. به طوری که درپایان روز سکه افزایش شش هزار تومانی را ثبت کرد.

به گزارش بورس نیوز، روز سه شنبه هر سکه امامی با نوسان های بسیار در نهایت با ثبت رشد 0.47 درصدی در ایستگاه یک میلیون و 316 هزارتومانی متوقف شد. رشد پایان ساعات معاملات بازار سکه در حالی بود که علی رغم وارد شدن اونس جهانی طلا به مدار 1300 دلاری با حمایت معامله گران و خریدهای صورت گرفته، قیمت سکه در بازار داخلی روند کاهشی آرامی را پشت سر گذاشت.

این میان در بازار ارز برخلاف بازگشت طلا، دلار نسبت به چند روز گذشته کاهش داشت و در محدوده 3455 تا 3495 تومان خرید و فروش شد. کاهش بهای دلار در بازار آزاد پس از دومین روز کاهش نرخ ارز در مرکز مبادلاتی اتفاق افتاد، بطوریکه روز سه شنبه هر دلار آمریکا در مرکز مبادلاتی به 2474 تومان رسید.

این میان دو سررسید اردیبهشت و خرداد ماه با نوسان منفی یک درصدی روز را به پایان رساندند. بطوریکه پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل خرداد ماه به یک میلیون و 364 هزار تومان رسید.

بیات، کارشناس معاملات آتی سکه در کارگزاری نهایت نگر در رابطه با وضعیت بازار به خبرنگار ما گفت: بازگشت پایان ساعت روند قیمتی سکه در نتیجه نوسانات روزانه معامله گران بود که موقعیت های فروش خود را در پایان روز با خریدعوض کردند و در پی آن سکه با افزایش روبرو شد. در عین حال حباب قیمتی سکه ناشی از مقاومت معامله گران بوده و اگر روند کاهشی اونس ادامه یابد به طور حتم قیمت سکه تا 100 هزار تومان نیز کاهش خواهد داشت. حال آنکه کاهش قیمت دلار نیز پس از عرضه های چند روز گذشته نتوانسته همچون اونس بازیگر اصلی بازارها باشد و تمامی نگاه ها همچنان به طلای جهانی دوخته شده است.

وی در ادامه افزود: اگر چه کارشناسان احتمال بازگشت اونس به مدار صعودی را آنچنان نیز دور از ذهن نمی دانند با این حال رکوردهای بالا فعلا برای اونس دست نیافتنی است. در بازار داخلی نیز با تثبیت اونس و یا ادامه ریزش قیمت ها مسئله اختلاف ارزش واقعی طلا و سکه پر رنگ تر می شود، بطوریکه مدتی است اختلاف 60 هزار تا 70 هزار تومانی در بازار وجود داشته، با این حال قیمت های فعلی ظرفیت کاهش 100 هزار تومانی را نیز دارد.

به گزارش رویترز، بهای طلا در حال حاضر 500 دلار پایین تر از رکورد سپتامبر سال 2011 است. بدین ترتیب طی روز دوشنبه اونس کاهش حدود 8 درصدی را ثبت کرد و به نظر می رسد روند کاهش قیمت ها طی چند روز گذشته خریداران را به بازار ها بازگردانده است.

همچنین انفجار بوستون امریکا دلار را با کاهش روبرو کرد و در مقابل اونس جهانی را به نزدیکی مدار 1400 دلار برد. روز سه شنبه نیز هر اونس رشد 2.6 درصدی را ثبت کرد وبه ایستگاه 1387 دلار رسید.

براساس گزارش تارنمای کیتکو، بهای طلا پس از پشت سرگذاشتن بدترین روزهای خود از سال 1974 تاکنون، ممکن است تغییر جهتی دوباره داشته باشد. با این حال هر افزایشی کوتاه مدت خواهد بود، از این رو احتمال بازگشت اونس به محدوده 1450 تا 1500 دلار وجود دارد.

آخرین آمار قیمتی بازار آتی سکه

 

 

 


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا