شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید آیا افت دلار آمریکا نگران کننده است؟
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


آیا افت دلار آمریکا نگران کننده است؟

نباید به خاطر عملکرد دیروز دلار آمریکا به اشتباه افتاد، روند صعودی دلار همچنان پابرجاست. دلار آمریکا شاید در برابر ین ژاپن و ارزهای کالایی تضعیف شده باشد، اما همچنان در برابر یورو، فرانک سوئیس و پوند انگلستان موقعیت خود را حفظ کرده است. از همه مهم‌تر، بازگشت منفی دیروز بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا هم ملایم بود. برای اینکه بتوان ادعا کرد که دلار تشکیل اوج داده و آماده سقوط است، بایستی شاهد کاهش حداقل ۰٫۰۶ درصدی بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا بود. به غیر از جریانات تثبیت سود، دلیل دیگری برای توجیه افت دیروز دلار آمریکا وجود ندارد. در جلسات معاملاتی روزهای پنجشنبه و جمعه که بازار با نقدینگی پایینی همراه بود، معامله گران دلار را به شدت تقویت کردند، اما پس از اینکه سرمایه‌گذاران آمریکایی به بازار برگشتند، USD/JPY را پایین کشیدند. دیروز تنها گزارش اقتصادی آمریکا، شاخص تولیدی فدرال رزرو دالاس بود، که برای اولین بار در دو سال گذشته وارد محدوده مثبت شده و بالاترین سطح از ماه ژوئیه ۲۰۱۴ را ثبت کرده است. این گزارش تائید می‌کند که اقتصاد آمریکا عملکرد خوبی دارد و می‌تواند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را تحمل کند. امروز بازنگری در گزارش GDP آمریکا همراه با شاخص بهای مسکن و شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان منتشر خواهد شد. انتظار نمی‌رود که این گزارش‌ها بر دلار آمریکا آسیب برسانند و در عوض شاید شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان به داد دلار آمریکا برسد. به خاطر رشدهایی که در ارزیابی تمایلات مصرف‌کنندگان میشیگان و شاخص روزانه کسب‌وکار سرمایه‌گذاران مشاهده‌شده، احتمال اینکه شاخص اطمینان مصرف‌کنندگان CB هم مثبت باشد وجود دارد.

این هفته گزارش NFP آمریکا در کانون توجهات سرمایه‌گذاران قرار دارد و تعدادی از مقامات فدرال رزرو هم سخنرانی خواهند کرد، که نظرات این مقامات می‌توانند بر عملکرد دلار آمریکا پیش از گزارش اشتغال روز جمعه تأثیر بگذارند. بازار به‌طور کامل افزایش نرخ بهره ماه دسامبر را بر قیمت‌ها تأثیر داده است، به همین خاطر اگر رشد اشتغال در ماه نوامبر نسبت به اکتبر کند شده باشد، نمی‌توان انتظار تغییر انتظارات نرخ بهره‌ای بازار را داشت. سؤالی که الآن ذهن سرمایه‌گذاران را به خود مشغول کرده، این است که در سال ۲۰۱۷ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش خواهد داد، یا به افزایش آن ادامه خواهد داد؟ سرمایه‌گذاران در سخنرانی مقامات فدرال رزرو به دنبال یافتن پاسخی برای این سؤال‌ها خواهند بود. رئیس فدرال رزرو آمریکا، جنت یلن، تقریباً هیچ اشاره‌ای به برنامه فدرال رزرو پس از نشست ماه دسامبر نکرده است، اگر سایر مقامات هم چنین رویه‌ای را اتخاذ نمایند، تنها شاهد رالی ضعیف دلار آمریکا خواهیم بود. اگر مقامات به وقفه طولانی پس از افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر اشاره کنند، دلار آمریکا تحت‌فشارهای نزولی قرار خواهد گرفت و انتظارات نرخ کنند، اما در رابطه با برنامه‌های آتی حرفی نزنند، که در این صورت افت دلار آمریکا خیلی زیاد نخواهد بود.



Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا