شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید تحلیل هفتگی بازار نفت خام
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


تحلیل نفت

هفته پیش، قیمت آتی نفت خام بیشترین رشد هفتگی را از سال ۲۰۰۹ تجربه کرد. به دنبال توافق نفتی اوپک (OPEC) مبنی بر کاهش سطح تولید نفت، قیمت این کالای استراتژیک هم افزایش یابد. کارتال نفتی اوپک به دنبال کاهش مازاد عرضه نفت و به تعادل رساندن قیمت آن است. بر اساس توافق نفتی اوپک، از ژانویه سال ۲۰۱۷، سطح تولید نفت به اندازه ۱٫۲ میلیون بشکه در روز یا ۳ درصد (از ۳۲٫۵ میلیون بشکه) کاهش خواهد یافت. همچنین روسیه به‌عنوان کشور غیر عضو اوپک هم قرار است که سطح تولید نفت خود را به‌تدریج کاهش دهد و در نیمه اول سال ۲۰۱۷، سطح تولید نفت روسیه به اندازه ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد یافت. روز جمعه، قیمت نفت از سوی گزارش‌های نفتی روسیه تحت‌فشار قرار گرفت. طبق این گزارش‌ها، سطح تولید نفت روسیه در ماه نوامبر، به بالاترین سطح پس از فروش پاشی اتحاد جماهیر شوروی رسیده است. گزارش‌ها حکایت از این دارند که روسیه سطح تولید نفت در ماه نوامبر را مبنای کاهش سطح تولید نفت خود قرار خواهد داد.
در سایر گزارش‌های نفتی هفته گذشته، شرکت Baker Hughes، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی آمریکا گزارش داد که تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا با سه واحد افزایش به ۴۷۷ واحد رسیده است. تعداد کل دکل‌های نفتی آمریکا نسبت به سال گذشته، برابر ۵۴۵ واحد بود. همچنین ضعف دلار آمریکا هم موجب شد تا قیمت نفت برای سایر ارزهای اصلی بازار ارزان شود و در نتیجه تقاضای نفت افزایش یابد.
قیمت آتی نفت خام سبک (WTI)، تحویل ماه ژانویه هفته را با ۱۲٫۲۰ درصد افزایش در ۵۱٫۶۸ درصد به پایان رساند. قیمت آتی نفت برنت هم با ۱۲٫۸۹ درصد افزایش، هفته را در ۵۴٫۴۶ دلار به پایان رساند.
پس از پایان نشست اوپک، توجه بازار به پیاده‌سازی و پیامدهای توافق نفتی معطوف شده است. سؤالات زیادی وجود دارند که بایستی به آن‌ها پاسخ داده شوند (مثل تعهد کشورهای غیر عضو اوپک در اجرای این توافق). به خاطر این شک و تردیدها، در روز نه دسامبر، نشستی میان اعضای اوپک و تولیدکنندگان غیر عضو این سازمان برگزار خواهد شد، تا جزئیات اجرای توافق مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.
روند این هفته بازار نفت خام به چشم‌انداز تکنیکال آن بستگی دارد. اگر هر گزارش خبری غیرمنتظره‌ای منتشر شود، احتمالاً به ضرر بازار خواهد بود. چون‌که شک و تردیدهای زیادی فضای بازار نفت خام را پر کرده‌اند و انتظار نمی‌رود که در چنین شرایطی، سرمایه‌گذاران اقدام به بالا بردن قیمت نفت کنند. به همین دلیل، به احتمال زیاد شاهد جریانات تثبیت سود (بستن قراردادهای خرید نفتی) در بازار خواهیم بود، که می‌تواند منجر به اصلاح منفی کوتاه‌مدت قیمت نفت شود.



Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا