شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید بورس در 2 اردیبهشت
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 

 

شاخص بورس امروز دوشنبه 92،2،2 با رشد 626 واحدی توانست رکورد 41 هزار واحدی را به ثبت رساند . گفتنی است شاخص طی روز جاری به کمک نمادهای "فارس" ،"فولاد" و "پارسان" توانست به رقم 41133 واحد دست یابد.

بیشترین حجم معاملاتی امروز به نمادهای پالایش نفت بندرعباس، سرمایه گذری غدیر و هلدینگ خلیج فارس اختصاص یافت ودر مجموع بیشترین ارزش معاملاتی نیز به گروه های فرآورده های نفتی، شیمیایی و فلزات اساسی اختصاص یافت . درنمادهای" فارس" و "شپاکسا" شاهد ثبت برترین تقاضا هستیم .

به گزارش نمابورس سرخط مهمترین اخبار منتشرشده صرف نظر از اخبار سیاسی حول محور انتخابات ریاست جمهوری و شوارهای اسلامی شهر و روستا، به تعیین نرخ ارز مرجع به قیمت 2400 تومان و کاهش قیمت خودرو اختصاص داشت. این موضوع باعث شد وضعیت گروه های پتروشیمی ، نفتی وحتی فولادی بهبود یابد.

از سوی دیگر با انتشار خبر عدم افزایش نرخ بهره مالکانه و سایر عوارض دولتی معدنی ها در روزهای گذشته این گروه ها نیز امروز رشد را تجربه کرند. امروز همچنین شاهد بازگشایی نمادهای قند نیشابور و "شتهران" بودیم .

درحالی که نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس روز گذشت در درصدهای منفی قرار گرفته بود امروز با اقبال فعالان بازارسرمایه مواجه و علی رغم معامله بیش از 10میلیون سهم در این نماد 17 میلیون سهم درصف خرید باقی ماند. سایر نمادهای این گروه نیز با رشد قیمت به کار خود پایان دادند. گفتنی است در نماد "پارسان" نیز پس از معامله بیش از 7 میلیون سهم صف خرید 1،5 میلیونی به جا ماند.

در گروه فرآورده های نفتی نیز هرچند روند معاملات در مجموع صعودی بود اما شدت تقاضا در این گروه در مقایسه با پتروشیمی ها بسیار پایین تر بود.

درگروه فلزات اساسی نیز به جز نماد فولاد خراسان سایر نمادها توانستند در درصدهای مثبت قرار گیرند. در رشد گروه فلزات اساسی و معدنی ها دوعامل مهم دیده می شود ؛ عامل اول تعیین قیمت نرخ ارزمرجع و عامل دوم نیز کاهش شدید قیمت سهام اکثر نمادهای این گروه در دو ماه اخیر.

همانطور که اشاره شد معدنی ها نیز امروز با رشد قیمت مواجه شدندکه این رشد در نمادهای سنگ آهنی و برخی از هلدینگ های این گروه بیشتر از سایرین ملموس بود. در رشد این گروه صرف نظر از دو عاملی که پیش تر به آن اشاره شد موضوع عدم تأمین نظر دولت در خصوص رشد 5 برابری نرخ بهره مالکانه نیز نقش مهمی را در این رابطه ایفا می نماد. کارشناسان معتقدند به صورت میانگین معدنی ها می توانند رشد دست کم 20درصدی را طی روزهای آینده تجربه نمایند.

گفتنی است سیمانی ها و قندی ها نیز امروز رشد قیمت را تجربه نمودند که افزایش 22درصدی قیمت سیمان و احتمال تصویب افزایش قیمت قند و شکر از جمله دلایل مهم در تشکیل روند مذکور در این گروه بود.

از سوی دیگر با اعلام افزایش قیمت برخی محصولات غذایی نمادهای مرتبط با این صنعت با رشد قیمت مواجه شدند. در مجموع فضای این گروه نیز فضای مثبتی گزارش می شود.

در پایان گفتنی است امروز بیش از 255 میلیون سهم در بورس و 4،4 میلیارد سهم در فرابورس مورد معامله قرارگرفت. علت رشد چشمگیرحجم معاملا ت در فرابورس معامله عمده در نماد ذوب آهن اصفهان بودکه خبرگزاری ها از قطعی شدن این معامله خبر داده اند. پیش بینی می شود روند صعودی شاخص تا پایان این هفته ادامه یابد و در میان مدت ورود شاخص به کانال50 هزار واحد نیز بسیار محتمل است.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا