شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید آثار مهمترین متغیرهای کلان اقتصادی بر بورس
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : شنبه 7 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

 

تعیین تکلیف در خصوص نرخ ارز و بسیاری از پارامترهای دیگر در بودجه کل کشور می تواند اثر بسزایی در حرکت بازار سرمایه و روند سودآوری شرکت های گوناگون داشته باشد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: یکی از عوامل اثرگذار و بسیار مهم در بودجه کل کشور، بحث تعیین نرخ ارز است. چراکه از یک سو تبدیل درآمدهای صادراتی کشور به ریال حائز اهمیت است و از سوی دیگر این نرخ تعیین کننده ساختار و قدرت خرید اقتصادی خواهد بود.

محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به تلاش مجلس برای تک نرخی کردن ارز در کشور گفت: آن چه که هم دولتمردان و هم کارشناسان و فعالین اقتصادی به آن اعتقاد دارند، بحث لزوم تک نرخی شدن ارز در کشور و رسیدن به یک نرخ تعادلی برای این پارامتر اقتصادی است.

وی ادامه داد: تک نرخی شدن ارز در کشور از یک طرف موجب حذف رانت در اقتصاد کشور و از سوی دیگر عامل رشد کارایی بازار سرمایه خواهد شد.

این مقام مسئول پیرامون برنامه حذف نرخ ارز مرجع از گروه دارویی اظهار داشت: با عدم تخصیص نرخ ارز مرجع به این گروه، به طور قطع هزینه های این بخش با افزایش چشم گیری مواجه خواهد شد. حال آنکه به دلیل استراتژیک بودن محصول تولیدی در صنعت دارو، قیمت نهایی فروش آنها نمی تواند متناسب با رشد هزینه ها افزایش یابد و به عبارت بهتر قیمت های محصولات این صنعت قابل آزادسازی نیست. از همین رو دولت تصمیم به ارایه یارانه به این بخش گرفته است.

پورابراهیمی اضافه کرد: دو نکته اساسی در طرح تخصیص یارانه به گروه دارو وجود دارد، بطوریکه باید دید آیا میزان یارانه در نظر گرفته شده می تواند پاسخگویی رشد هزینه های آنها باشد؟ و دوم اینکه این یارانه به تولیدکننده تعلق می گیرد یا در قالب طرح های بیمه ای به مصرف کننده اعطا می شود؟

این نماینده خانه ملت همچنین تصریح کرد: در جمع بندی صحبت های عنوان شده، به نظر می رسد با این شرایط تنها بتوان بخشی از مشکلات گروه دارویی را رفع کرد، اما در پاره ای از موارد مصائب شرکت های این گروه همچنان باقی خواهد ماند.

وی پیرامون تصمیم گیری در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها نیز گفت: افزایش نرخ خوراک صنعت پتروشیمی در مجلس در حال بررسی است. به گونه ای که پیشنهاداتی نیز در رابطه با میزان افزایش آن از سوی دولت مطرح شده، اما تلاش مجلس بر آن است که جزییات این افزایش در حدی باشد که نه حق شرکت های پتروشیمی و سهامداران آنها نادیده گرفته شود و نه دولت مجبور به فروش ارزان خوراک تحویلی به این شرکت ها باشد.

پورابراهیمی در خاتمه پیرامون اثرات بودجه تدوین شده بر بازار سرمایه عنوان کرد: به نظر می رسد اگر تحقق بودجه براساس چارچوب های مدنظر مجلس و کارشناسان صورت گیرد، بازار سرمایه نیز می تواند تا حد زیادی از نقاط قوت آن اثر گیرد و در مقابل به کنترل اثرات منفی بپردازد.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا